• Dopup

Vilka våtservetter ska man köpa?

Hej

Nu sitter vi i "våtservettsjungeln" och vet inte vilken man ska köpa. Tar mig friheten att fråga här i forumet :)

Så, vilken våtservett/tvättservett ska man välja?

• Svar på tråden Vilka våtservetter ska man köpa?
  • tuna

Vilka fick "bäst in test"? Nån som vet?

• Viran

tror att det var coops egna...

• Micaela

tror dte var coops som var bäst i test eftersom de innehöll minst kemikalier. Men vi använder Willys, det är så bra förpackning så de torkar aldrig. och så är de parfymfria.

Har "X-tra" just nu i skötväskan och de är hemska! Hon blir inte röd eller så men fyyy vad de luktar illa!

• Teskedsmamman

COOP X-tra innehåller minst "bjäfs" men håller med ovan att de luktar illa!!!

Personligen gillar jag Pampers Sensitive bäst, men de kommer bara hem när jag inte hittar annat... just nu kör vi med LIDLs våtservetter och de är helt ok!! Lite blöta kanske men man kan ju inte få allt...

• Vanilj

Det finns väll inga bra våtservetter det är bättre med dem torra som man blöter själv dem har vi hemma annars på resande fot använder vi pampers men dem fick inte bra betyg men om nu alla är dålig så..Tänkte att jag ska köpa libero sen eftersom dem är svenska och så..

• dubbelmamma

Vi brukar använda ICAs egna. De är ok. Provade ett pack av natusan, men de var alldeles för torra.

• Katharina

Får väl på moppo om jag skriver det men gör det ändå

Köp inga våtservetter, gör dem själv. Jag tar änglamrks torra servetter och blöter den och lägger i en tät burk och sedan har jag med en liten flaska olivolja om det skulle behövas en redig rengöring

• Fabians mamma

Enligt Naturskyddsföreningen test så klarar inga våtservetter av de som ingår i testet kraven för en "bra" produkt, dvs både ofarlig för miljö och hälsa. De våtservetter som fick omdömet "sämre produkter" (men bästa av våtservetterna) var Libero Baby Care, Wet Wipes, utan parfym och Mjukt & Skönt Baby tvättservetter (def sämre produkter - innehåller inget ämne som visat sig vara skadligt, men det finns inte tillräckligt med information om alla ingredienser).

Här finns mer info: www.snf.se/verksamhet/konsument/barnvard.htm

• Prinzess

Jag köper coops när det finns...billiga och bäst.
    Annars blir det pampers!
    Men ABSOLUT INTE eldorados...bojkotta dom...dom var sämst

• Vilja78

Funkar jättebra med torra servetter som man blöter med vatten. Vi har en sprayflaska stående vid skötbordet. Sen på resande fot har jag inte haft någon bra lösning ännu. Ska kanske testa Katharinas förslag.

Svar på tråden Vilka våtservetter ska man köpa?