• Mamma 2004

Hjälp mig överraska min man på vår bröllopsdag!

Vi firar vår andra bröllopsdag onsdag den 16 augusti och jag skulle vilja hitta på något roligt/romantiskt för oss. Inget jättedyrt med tanke på att man har en lite begränsad ekonomi för tillfället... Någon som har några idéer?

• Svar på tråden Hjälp mig överraska min man på vår bröllopsdag!
  • Maja E

Jag och min fästman fick billig men underbar aromamassage på en elevskola, Gildaskolan i Stockholm. Kanske det finns något liknande hos er. Det finns väl mer att göra i Stockholm kanske, som bastubåt, skärgårdsbåt med middag...men det är ju inte alltid det man betalar för som är bäst/mysigast.
    Jag har ibland tänkt att överraska min fästman hemma vid speciellt tillfälle, genom att ha mörkt i lägenheten när han kommer hem, sen värmeljus på golvet och rosenblad som leder till ett skumbad eller kanske till sängen där det finns tända ljus och massageolja. En härlig massage och sen plockmat med en massa delikatesser.

• first

Andra bröllopsdagen är väl "papper" om jag inte minns fel. Gör en middag hemma med pappers tema och välkomna hem din man efter jobbet genom en pappersgardin. Pappersgardinen tillverkar du genom att du fäster toapapper som ett drapperi vid någon lämplig dörr i ex hallen. Där innan för kan du skrivit en lapp med ett menande budskap.
    Ät middagen på papperstallrikar, med pappersservetter. Servera kycklingklubbor med nederdelen insvept i papper, ja, nu tryter min fantasi.........

Men det kan bli rätt kul för en billig penning. Du kan ju alltid överraska honom på slutet med dig själv inslagen i papper *fniss* Lycka till!

• Mamma 2004

Puffar lite.. Fler tips??

• RadixLecti

Enkelt.
    1. Show up naked.
    2. Bring food.

Skulle jag uppskatta iaf.

• Mamma 2004

RadixLecti: Tar tacksamt emot alla idéer...;)
    Puffar lite igen...

• Medde
    Överrasknings-picnic i det gröna.
    Om vädret tillåter förstås. Gör gärna ett tema tex. italienskt eller grakiskt... Det behöver ju inte kosta så mycket om man lagar lite själv istället för att betala restaurang priser!
  • clart04

Håller med om picnic; varför inte till Fjäderholmarna? (du bodde väl i sthlm)

• Mamma 2004

Picknick är en kanonidé, har tänkt den tanken.
    Tar gärna emot fler förslag. Någon?

• Mamma 2004

Jag ger inte upp... puffar lite mer eftersom jag är i stort behov av idéer!

• Tiramisu

Jag vet ju inte hur din man är men min är ganska enkel....*L* Han uppskattar sex och mat! *skratt* Jag vet inte om det är generellt hos män, men det är ju aldrig fel. Sen kan man ju variera de två i oändlighet, olika teman osv.
    Annars då? Finns det ngn film du vet att han vill se, ngn utställning, ngt museum han vill gå på el. dyl. eller kan du arrangera ert första möte/träff på nåt sätt.

Lycka till!

• Mamma 2004

Tiramisu: Sex och mat... Har jag hört från fler... Blir väl säkert så..;) Men vore kul att hitta på något mer! Han jobbar ju på dagen, men har lite sovmorgon så jag tänkte först ta med honom till ett jättemysigt ställe här i stan och äta frukostbuffé. Han älskar det när man bor på hotell så det tror jag han uppskattar. Vem gör inte det förresten... Men något på eftermiddagen/kvällen..? Tips tips tips!!

• Belsebub

Vad gillar din man? kanske en orkideé utställning...mycket klassiskt erotiskt... därefter lite ostron och champagne picknik osv. Het djungel på Aqvariet...älskog i skogen

Har ni bil? gillar ni bakverk = Taxingeslott! en turrunda på gripsholm

Historieintresse, en medeltidsresa i stockholm... Vasa museet, medeltidsmuseet, middag i gamla stan.

På kvällen...ta med favvovinet till Viinjas och smaska på ost och kallskuret i deras källarvalv...mysigt!

• Mamma 2004

Jag bor i Jönköping. Men tack för alla tipsen ändå!

• Belsebub

aaahh! sorry.

Jamen Champagne, ostron och Visingsö eller en tur till Gränna...göra polkagrisar.

Liseberg! sen koppla av på spaavdelning på scandic mittemot...godaste räkmackan med bästa utsikten i skybaren.

• lucasmama

köp ett stort rött papper o klipp ut till ett hjärta, och smyg ner/ut till bilen o fäst det på ratten (skriv nåt fint på baksidan), så ser han det när han ska köra till jobbet...... skicka blombud till jobbet/ eller ett spelande "i love you" kort, fixa barnvakt i smyg och bara gör en god middag hemma och bad o massage senare..... köp hem hans favoritbakelse/bröllopsbakelse, rama in ett fint kort på er o slå in, som han kan ha på jobbet..... skriv nåt fint o sätt in i tidningen med ert bröllopsfoto......m.m det var lite tips, hoppas du kommer på nåt bra!! o grattis i förskott.... (vi firade också 2-årig bröllopsdag igår )

Svar på tråden Hjälp mig överraska min man på vår bröllopsdag!