• Anonym (jag)

Kan känslor ta helt slut av gräl?

Han har gjort slut med hänvisningen att vi "grälar för mkt"...och på sista tiden var det också så! Detta berodde på att jag mådde dåligt själv....

Han säger att hans känslor försvunnit av allt tjafs och gräl...kan det verkligen bli så??

Kan känslorna komma tillbaka??

Någon som erfarit liknande?

Jag planerar att börja gå hos psykolog nu, så att jag återfår min balans...min gamla depression ligger och spökar och gör mig lättirriterad.... Men nu vill ju han bara vara ifred och säger att han inte tror på oss mer!!

Jag känner mig bara så hemskt lessen....

Vad ska jag göra???

• Svar på tråden Kan känslor ta helt slut av gräl?
  • Verkligen

Ja, klart känslorna kan avta pga gräl.
    Oftast grälar man ju om saker som stör en och att bråka brukar för min del leda till att jag tappar intresset för min partner.
    Nu har jag och min nuvarande sambo aldrig grälat, men skulle vi det så skulle jag säkert kunna tappa lite känslor. Gräl är sån energitjuv.

Jag tror att det bästa är att du låter honom få lite space, och så fokuserar du på dig själv. Om inte du mår bra så kan du inte få nån annan att må bra heller.

• Hannah76

Ja så kan det absolut bli. Beror iof hur man bråkar, men säger man tex en massa respektlösa saker, bli skälld på utan anledning osv osv - ja då försvinner känslorna.

• Anonym (jag)

Vi har grälat om småsaker och det har berott mkt på mitt dåliga humör då jag var sjuk under hösten och dessutom har en depression i botten...

Han å sin sida är en riktig grubblare.

Hur ska jag bete mig för att återfå en god kontakt?

Jag är såå hemskt lessen över det här....

• Hannah76

Förklara för honom att du tar på dig din del av skulden för att det blivit såhär, och presentera en plan för hur det ska bli bättre.

• Verkligen
    Anonym (jag) skrev 2009-01-18 01:59:03 följande:
    Vi har grälat om småsaker och det har berott mkt på mitt dåliga humör då jag var sjuk under hösten och dessutom har en depression i botten...Han å sin sida är en riktig grubblare. Hur ska jag bete mig för att återfå en god kontakt?Jag är såå hemskt lessen över det här....
    Du ska fokusera på dig själv. Inte gräva in dig på eran relation. Det är ju jättebra om du börjar hos en psykolog och får prata av dig och kanske få lite konkreta råd.
    Sen om du försöker sysselsätta dig lite. Göra saker för din egna skull och ge honom lite space.
    Då kan det nog gå bra tror jag.
    Sen att ni har en öppen dialog. Om han grubblar och är sådan så får du försöka hitta ett sätt att kommunicera.
  • Anonym (jag)

Hannah: Tack!

Vi grälade väl ca kanske tre gånger på en månad...egentligen eskalerade det sista tiden då jag mådde så blä.

Jag försökte förklara det här, men han var bara så less och ville bara vara ifred och att vi ska va ifrån varann en tid!

Jag är så hemskt lessen....han vill va ifred och jag kan ju inget göra nu.....

• Hannah76

Skriv ett brev till honom, då får du med allt du vill ha sagt, slipper bli avbruten och han akn läsa det flera gånger. Och så får han tid att i lugn o ro läsa och tänka på det du skrivit.

• Anonym (jag)

Verkligen: Han är en "inkapslad mussla" oftast. Och jag helt tvärtom! Det har skapat spänningar, då jag genast och öppet berättar vad jag känner, medan han måste ruva på sitt hur lång tid som helst....

Och på sista tiden tappade jag tålamodet på den punkten.....

Men nu är jag rädd att han skiter i mig.....

• Anonym (vi)

Vi bråkade mycket en period, jag tappade känslorna, han slöt sig, jag åkte iväg en stund, kom tillbaka, vi ville inte ge upp så lätt, vi började vårda relationen bla pratade ömmare och snällare, vi försökte stärka varandras självförtroende, när jag var redo gav jag mer pussar, kramar, jag lagade mat åt min sambo och skämde bort han, samma sak gjorde han mot mig osv och känslorna börjar komma tillbaka mer och mer, starkare för varje dag, så efter att inte alls haft sex har vi nu börjat ha gudomlig sex och säger varje dag hur mycket vi älskar och uppskattar varandra!

Så om man verkligen vill repapera så tror jag att ingenting är omöjligt!

• Anonym (jag)

Anonym (vi): Tack!! Hur länge var dina känslor borta? Tog ni paus?

Svar på tråden Kan känslor ta helt slut av gräl?