bästa babytallriken?
vilken rekommenderar ni?
vilken rekommenderar ni?
Babybjörn tallriken. Den funkar att micra och åker inte runt på bordet.
Sonen fick en Labanservis i doppresent, den blir kokhet (10 ggr varmare än maten) i mikrovågsugnen!
jag älskar ikeas småskålar :) Men då äter han inte själv än... finns någon tallrik med sugpropp i botten. en stor propp. den ska vara super när de ska äta själv
Vi har IKEA här hemma med...både skål, tallrik, bestick och mugg (de som finns i olika färger och i 5 pack) billiga och toppen bra. Har en tallrik (laban) med sugpropp, men den sitter aldrig fast ändå...
Bättre än BabyBjörn tallriken kan du inte hitta
Bra kanter så maten inte åker över när de äter själva, barnet kan inte få upp tallriken från bordet (och kasta ner den på golvet), är stadig så den inte åker runt på bordet. Det finns inget som är dåligt med tallriken!
Här hemma används den forfarande dagligen och sonen är nu tre år. Han fick den i dop present och den ser fortfarande som ny ut
ELLY78 skrev 2009-01-18 16:23:55 följande:
Funkar babybjörnen i micron och diskmaskinen?
Vi fick ett tallrikssett från IKEA, djup, "flat" och pipmugg, men dessa får man inte köra i micron, men i diskmaskinen. Har en gummiring under så att de inte ska åka runt. Är bara på smakportioner ännu och matar tjejen så vi har inte provat dem ännu, mest för att man inte får micra dem.
Vi har nuby, med sugpropp. köpta på ica maxi. går att micra, diskmaskin vet jag inte för vi har ingen;)
Till barn som inte äter själva är Ikeas Mata-set oslagbart. Gillar "öronen" på grodan, perfekta att skrapa av skeden mot.
Till barn som äter själva är det BabyBjörn som jag gillat bäst. Ja, den funkar både i micron och diskmaskinen.
never die skrev 2009-01-18 17:45:03 följande:
Säger Babybjörn helt klart min favorit!
tack för svaren
köp inte laban! de går inte att micra