• livsmamma

Väldigt snabba rörelser i magen/ryck jag är i v 37+3, normalt?

Har hänt typ 2 ggr vad jag känt, men i går var der väldigt mkt, snabba ryck i nedre delen av magen (huvudet ligger neråt) inbilla mig att det var för min tajta jeans jag hade på mig, eftersom jag fick överge långkalsongerna för kalas...=)
    Nån mer som känt detta? min bebis har inet alls lugnat ner sig mot slutet, och den är inte fixerat sig (gjorde allt mitt första heller)då jag har så stort bäcken...

• Svar på tråden Väldigt snabba rörelser i magen/ryck jag är i v 37+3, normalt?
  • Miniigirl

håller rycken på ett tag? eller är det bara ett ryck åt gången lixom? tänkte om det kunde var hicka kanske?!

• livsmamma

absolut ingen hicka det har den oxå ganska ofta, men det här är väldigt snabba ryck o buffar, konstigt....

• anju79

Jag har kännt detsamma och har ingen aning om vad det är. Har med en väldigt aktiv bebis, idag dock en vilodag.

• pisces74

Jag är i v 33 och känner ibland samma sak! Har också undrat varför den gör så. Frågade min bm om det förra veckan och hon sa att om jag var orolig så kunde jag få ett extra ultraljud. Men jag tackade nej. Känns nästan som om bäbisen har spasmer. Men denna vecka har jag inte känt något sådant alls.

(¯`°?.¸ ღ♥ m e d e a ♥ღ ¸.?°´¯)
  • LillYmer

En liten tanke bara.. Min systers bebis rös till varje gång den kissade.. När den kommit ut alltså.. Har för mej att mina grabbar gjorde det när dom var nyfödda också... Är nog många som gör..

Det borde ju kännas som nåt krampliknande om bebisen ryser till i magen också. Det blir ju som en skakning... 

Äh, jag vet inte, men det var bara nåt jag kom att tänka på... =)

• liin

Jag är i v. 39 och jag ahr en liten kille som beter sig lika dant. Känns jättekonstigt, snabba ryck som håller i sig några sek i nedre magen. Tror han få spratt där inne... Blev orolig första gångerna men nu när det hänt ett par ggr så blir man bara fundersam över vad som händer

• TindraellerLeon

jag är i vecka 39+2 o min e åxå väldigt vild där inne.. det e ju bara bra då vet man att de är friska o allerta..

• längtar hoppas

Min har något liknande för sig, är på kvällarna jag tänker på det. Rycker till några sekunder som av rejäla spasmer, har aldrig tänkt på att det kunde vara något fel. Kanske ska ta upp det med BM för säkerhets skull.

• orf

Känner igen rycken i nedre delen av magen. Frågade min bm som trots att hon har varit 100% säker på att huvudet har legat ner sedan november tog fram ultraljudsmaskinen för att kolla så att det inte var fötterna som trummade. Snarare händerna som smattrade på i snabb takt (vem skulle inte göra det när huvudet sitter fast? . Kanske har anlag till att bli trummis?

• livsmamma

jag har läst nån stans att dom kan var lite snabb därinne om dom tappat tummen som dom suger på...hoppas då det är det, men man blir orolig det var ju inte så nrä jag gick med min flicka, men skönt att höra iaf att det är fler som känner av det.

Svar på tråden Väldigt snabba rörelser i magen/ryck jag är i v 37+3, normalt?