• Anonym (lukt)

lukar illa innan mens

Jämt en vecka innan mens luktar det illa i underlivet. Försöker med laktal Gel från apoteket under den veckan. Men det hjälper inte. Så inget sex på den veckan och inget veckan efter då jag har mens. Efter mens är det helt bra i underlivet tills nästa mens kommer. Nån mer som har så? Vad kan man göra? Känns så tråkigt, vill ju ha sex!!

• Svar på tråden lukar illa innan mens
  • Anonym (lukt)

Snälla finns det nån mer med detta problem?? Tycker det är jättejobbigt

• Deeniz

Ingen aning faktiskt..
    Kan det vara en mindre svampinfektion som du har!?
    Har du provat att behandla för det?

• Deeniz

Ingen aning faktiskt..
    Kan det vara en mindre svampinfektion som du har!?
    Har du provat att behandla för det?

• dutten

Tips: prova att dricka mera vatten
    drick oxå citronvatten eller annat surt
    Problemet kan vara 1 det är för torrt 2 för sött därnere.

dutten

• Anonym (lukt)

Deeniz:

Nä svamp vet jag ganska säkerligen att det inte är, då det enbart luktar och att det bara är 1 vecka innan mensen. Har haft svamp tidigare och det är inte alls samma symtom.

• Anonym (lukt)

Dutten:

ja jag vet inte Lactal Gel från apoteket är speciellt utvecklad för att förbättra ph-balansen i underlivet och motverka lukt....men det hjälper inte Så konstigt att det försvinner efter mens och återkommer en vecka innan...så jobbigt....jag får prova vatten kanske...tack!

• Anonym (lukt)

Nån med samma problem eller är jag helt ensam?

• Deeniz

Hoppas du får något svar på vad det kan vara! Förstår att det måste vara väldigt jobbigt

• Anonym (Undrar)

Jag har inte riktigt samma problem men däremot så får jag också ändrad doft i samband med mens. För mig är det dock alldeles i slutet av mensen och någon dag efteråt som det luktar...tja skumt . Svamp är det inte iaf. Har aldrig annars några problem med underlivet. Detta är iof inget större problem då det bara rör sig om ca 2 dagar. Men undrar ändå vad det kan vara.

• Danbala

Bakteriell vaginos kan orsaka dålig lukt, främst i samband med mens och/eller samlag. Läs mer om det på nätet, bara att googla på "bakteriell vaginos".

• Anonym (lukt)

Danbala:

har hört om det oxå. men jag kan ju inte bota det varje gång en gång i månaden innan mens...hmm...kanske får ringa gyn när man har dessa problem....Tack!

• Danbala

TS:
    Men har du försökt med medicin mot bakteriell vaginos någon gång? Det uppkommer nog inte av mens, såvitt jag förstår det, men verkar kunna kräva ett par behandlingar innan det ger med sig...

• Anonym

Exakt, bakteriell vaginos, eller slidkattar som det kallas räcker det med om man behandlar en gång och sen en gång till senare. Det försvinner inte alltid på första försöket. Det gör att det luktar illa i underlivet, och man får hjälp med medecin av gynokolog... Ofta om man blandar anal sex med vaginalt kommer det in bakterier som irriterar.

Är anonym, då jag själv haft det och det känns privat.

• Anonym (Undrar)

Men gäller det mig med?
    Har ju aldrig några problem annars utan det är bara de två sista dagarna på mensen som det luktar. Och det luktar inte fisk som jag läste att det ska göra när jag googlade utan snarare lite unket bara. Har aldrig något problem med att det lukter efter sex heller.

• Anonym (fisk)

Jag har sån lukt som påminner om fisk som kommer och går, blir äcklad, det kan hjälpa med apotekets lacta gel men kommer tillbaka igen lika snabbt... Så du är inte ensam..
    Ska kontakta min bm nu när jag vet vad det kan vara... tack o hej!

• Anonym

När jag åt minipiller så luktade det jättekonstigt några dar till en vecka innan mens. Gick till gyn o kollade upp det men hon hittade inget som kunde orsaka det utan sa mer att det typ "bara kan vara så". Men så slutade jag med minipiller och då försvann det!

Svar på tråden lukar illa innan mens