• helenasthlm

Väggfärg från ÖoB? är väl ok att köpa där-el finns det bara den billiga matta färgen där?

• Svar på tråden Väggfärg från ÖoB? är väl ok att köpa där-el finns det bara den billiga matta färgen där?
  • suset

jag o min sambo målade om hela lägenheten förra året med färg därifrån... dt gick jättebra och blev  lika snyggt än om jag hade köpt färgen någon annanstans.

• Anki85

vi har målat om två rum med färger från öob och vi tog pistage och ljung och det blev ursnyggt

• Snabela

Tack för tipsen! =) Går här i "om-målnings-tankar" men har inte så mycket pengar. Vad kostar färgen på ÖoB ca? Antar att den iaf är billigare än på ex Coop, eller?

• Anki85

tror jag köpte den för 79 eller 89kronor burken (2.5liter)

• vårosommarlängtan

rusta har annars bra och billiga färger brutna i ett antal kulörer, jag köpte en grå ton 2,5 liter för 129kr, kanonlätt att använda!

• Snabela

Jippi! Låter som att mitt vardagsrum snart ska få sej en "makeover" =)

• helenasthlm

Tack för alla svar. Men är det den matta färgen ni köpt? el har den nån glans?

Målade om en lägenhet tidigare med öbs färg (matt) och blir det nåt märke eller fläck så går det inte att ta bort.

• Barbabok

Tyckte den var dålig. Fick måla 2ggr samt efterdutta då den täcker dåligt. En riktig färg målar jag med en gång, sen är det bra. Skillnaden är att den dyra inte är så utspädd, dvs mindre vatten att bära hem. Utslaget blir priset liknande/samma om den vore lika tjock. Samt en dyrare skvätter/rinner inte vilket ÖBs gjorde.

Jag är med parvel
  • helenasthlm

Nu har jag ringt öb och frågat tihi

Dom har olika glans tex 7,20 OSV...
    så glans 7 kostar 189 för 4 l

• helenasthlm

Nu ska jag börja spackla

• Cluedo

Biltemas färger är också hyfsat bra och billiga! 89 kr för 2,5 liter.

• killotjejmamma

Jag rekomenderar inte ÖoBs färg tycker den var värdelös. Vi målade vårt tvrum med den färgen för något år sedan för vi skulle snart göra en riktig renovering och ville bara måla om så länge. Färgen såg riktigt tråkig ut man märker jättestor skillnad nu när man har målat med färg från färgaffären är så mycket snyggare.

• helenasthlm

Varför tycker ni den var dålig?

Jag har målat klart nu...vitt i dotterns rum och så ska jag ha en tapet fond. Blev jätte nöjd och jag köpte glans 20.

• Tullemi

Det beror på vem du frågar. Min man är målare och skulle aldrig drömma om att använda målarfärg från lågprisaffärer. Som någon annan skrev så är de billiga färgerna utspädda och det lönar sig att köpa en bättre färg från början.

• la dolce vita

Landora från Ica är jättebra. Jag har även målat med Nordsjö, och tyckte Landora var bättre.

Svar på tråden Väggfärg från ÖoB? är väl ok att köpa där-el finns det bara den billiga matta färgen där?