• lilla snorkfröken

Benen stela som pinnar...

Min dotter är 5 månader och hennes ben är så himla spända. Hon har svårt att slappna av i övrigt också (blir lätt övertrött). Hon vill gärna stå när man håller i henne, försöker man sätta henne ner så sitter hon nästan med benen rakt ut innan hon kommer på att hon kan böja dom.

Hon har ännu inte börjat vända sig själv så mycket (har hänt nån gång att hon vänt från mage till rygg). Vänder sig dock till sida men inte längre. Lägger man henne på mage (vilket hon hatar) så ligger hon och tokspänner sina ben och skinkmuskler så tårna nästan hamnar i luften. Det blir svårt för henne att vända sig när hon aldrig böjer på benen och kan ta tag med dom mot golvet. (När hon sover och är avslappnad är dock hennes ben böjda...)

Varför är hon såhär? Någon som känner igen sig?
    Hon har haft kolik och hade redan då spända ben, ibland undrar jag om det fortfarande är magen som gör att hon spänner sig...?!

• Svar på tråden Benen stela som pinnar...
  • Enigmia

Min son älskar att ligga på mage på golvet och gör så jämt. Tänkte bara kommentera det där att de spänner sig när de ligger på mage. Han spänner sig också... ligger med benen rakt upp i vädret och huvudet högt så han ser ut som ett flygplan som är på väg att lyfta Det är nog inget konstigt....

I övrigt vet jag inte varför din dotter spänner sig så mycket. Kanske är hon just övertrött väldigt ofta och får ont i musklerna av det... kanske ska testa babymassage och se om det får henne att slappna av?

Svar på tråden Benen stela som pinnar...