• aiight

Hur ofta plattar ni håret?

Varje gång efter ni har tvättat eller bara vid vissa tillfällen.. eller annat?

Vilken värmeskydd använder ni isåfall? (om ni ens använder)

Och slutligen.. är det skadligt om man tar lite silikondroppar innan man plattar på topparna?

• Svar på tråden Hur ofta plattar ni håret?
  • miliasmamma

Bara vid vissa tillfällen, har inte orken att göra det varje gång jag tvättat håret då det tar sån tid :)

Osäker på vad värmeskyddet heter, en rosa flaska är det i alla fall. (pilliga jag har tagit bort lappen ;))

• Cmon baby

Jag plattar nu varje gång, eftesom jag klippt mig någorlunda kort och vill inte ha lockigt då. Använder Kerastase produkter oms är himmelriket för mitt hår iaf. Deras droppar just för värme från plattång är väldigt bra.

• aiight

loreal?

jag brukar platta luggen alltid. den är så kruslig och av dålig kvalié.. så det har bara blivit att de får plattas varje gång.
    har märkt hur topparna är sköra

men det gör mig inget att klippa luggen kortare om ddet behövs

• Åttiosjua

Silikondroppar har jag fått höra att man ska ta efter man har plattat håret. Sa frisören till mig sist jag var där :)

• Mandragora

Aldrig. Jag använder varken fön eller plattång eller annat krafs. Jag är snäll mot mitt hår.

• Missimo84

Plattar håret typ 4-8 ggr/ månad.
    Använder värmeskydd, och silkesdroppar. Sikesdropparna tar jag i efteråt. För jag vill inte ha dem i hårbotten, vilket är lätt hänt, då platt tången används.

• Lillylian

Jag plattar håret efter varje tvätt (ca 3 ggr i veckan). Mitt värmeskydd kommer från GHD, samma märke som plattången. Tycker det är jättebra då allt friss försvinner och håret blir blankt och mjukt.

• aiight

Lillylian skrev 2009-01-18 13:52:46 följande:

Jag plattar håret efter varje tvätt (ca 3 ggr i veckan). Mitt värmeskydd kommer från GHD, samma märke som plattången. Tycker det är jättebra då allt friss försvinner och håret blir blankt och mjukt.
    jag har gama. vart köpte du värmeskyddet? finns det på bellbox?
  • Marie IE B

Se'n jag klippte mig i november så fönar och plattar jag håret varje dag, tvättar det också varje dag. Innan var jag bekväm och satte bara upp det i svans. Jag använder Wellas Flat Iron Spray i det torra håret, plattar till det och se'n använder jag Pearl Whip
    http://lyko.e-butik.se/?gclid=CNaI2tmYm5gCFYwH3godRQ5imw och avslutar med lite spray med anti-frizz-funktion
    http://lyko.e-butik.se/?gclid=CNaI2tmYm5gCFYwH3godRQ5imw

Svar på tråden Hur ofta plattar ni håret?