• Vallivetu

Ängelholm - Var ska man bo?

Min man och jag har funderat i ca 1år att flytta till Ängelholm pga min mans jobb. Vi bor ca 12mil därifrån idag. Jag studerar så jag är inte bunden i den ort vi bor.

Vi har kört omkring i områden omkring Ängelholm och vet väl ungefär var vi skulle vilja bo, om det inte vore så himla dyrt. (vejbystrand magnarp skepparkroken) Kan tänka oss Jonstorp och Farhult med. Inte Munka ljungby dock.

Men vi har sämre koll på var inom Ängelholm stad man ska bo. Vi har två barn som går på förskola. Så helst nära en bra förskola, skola och gärna affär pizzeria etc.

ALLA åsikter om boende i och omkring Ängelholm mottages tacksamt. Barnvänligt, vackert, bästa resp sämsta med de olika områden.

- Nina

• Svar på tråden Ängelholm - Var ska man bo?
  • tamate

Min syster bor sidanom Margeretetorp och jag skulle rek Hjärnarp och däromkring. Dom har jätte bra skola. Jag och gubben var dit och hälsade på och lärarna var jätte trevliga och fastän vi inte hade bokat in något besök så var vi välkomna att följa med i undervisningen.

Dom har också mycket saker att göra på fritiden.
    Hade det inte varit att vi vill bo i Jämtland så hadejag absolut flyttat till Ängelholm, jätte vacker och mysig stad och man blir trevligt bemött av folket som bor där.
    - det som inte dödar härdar!
  • Vallivetu

Intressant att du nämner Hjärnarp. Ligger en suuuuperfin gård till salu i Vanstad. Vi tycker väl den är lite väl dyr, men priset är prutbart enligt mäklaren...

• tamate
    Vallivetu skrev 2009-01-18 13:54:36 följande:
    Intressant att du nämner Hjärnarp. Ligger en suuuuperfin gård till salu i Vanstad. Vi tycker väl den är lite väl dyr, men priset är prutbart enligt mäklaren...
    kööp =) har svårt att tänka mig att ni skulel bli besvikna för det är verkligen ett bra område =)
  • Woodcock

Till att börja med - underbar stad att bo i!