• tindra1

har du varit på Kata, Phuket, Thailand??

Funderar på att åka till något i Thailand som heter Kata.
    Någon som varit där?
    Står att det ska vara lugnt område med ett utbud av restauranger, shopping, aktiviteter och nöjesliv.
    Jag vill inte bo i centrum med massor av människor och liv men samtidigt är jag rädd att Kata kanske är för lugnt.
    Vill ju ha bra shopping, olika bra restauranger att välja på och lite att göra.
    Är det nära till Phatong??

• Svar på tråden har du varit på Kata, Phuket, Thailand??
  • SE10

Tror Kata borde vara rätt bra om man utgår från dina preferenser. Patong är inte direkt nåt att ha. Och Karon är lite väl öde. Kata har rätt bra balans och stranden är ok, en av de bästa på Phuket, även om det finns 100 bättre i Thailand.

Så tipset är att åka runt lite och inte bara bo på ett och samma hotell i två veckor, vill man göra det kan man lika väl åka till Kanarieöarna.

• SE10

Karon ligger för övrigt precis norr om Kata så det är inga större problem att åka dit på 5 minuter med tuktuk eller 15-25 minuter till fots.

Patong kan man också lätt ta sig till från Kata, Phuket är inte så himla stort. 50x20km allt som allt.

• tindra1

jag vill ju köpa lite snygga kläder oxå,är 23 år.
    Men det är kanske så billigt och nära till ställen med mer shopping att jag kan ta mig dit lätt.
    Ska tyvärr bara vara där i 1 vecka

• SE10

Ja har varit där ett par ggr, men bara några dagar åt gången, åker gärna runt en hel del när jag är i Thailand, eller åker på weekendresor, då jag bor i regionen.

• JeBi

Jag var i Kata för MASSOR med år sedan. Det var väldigt lugnt då, antagligen inte alls likadant nu. De andra Puket-orterna är ju inte något alternativ... Bara stökigt.

Om du vill tänka om lite så skulle jag dock föreslå Phu-Noi några mil söder om Hua-Hin... Himmelskt, men vääääldigt lugnt. http://www.dolphinbayresort.com/default.asp?Lang=SE

• SE10

Köper aldrig nåt på beachställen, inte ens badkläder, så är inte nån bra referens. Tycker mest att de har skräpkopior eller att bra saker kostar mer än i Bangkok, Singapore, Kuala Lumpur, Hong Kong, samtidigt som urvalet är rätt dåligt.

• tindra1

jag känner några som var i patong och från bilderna så verkar det vara väldigt mycket affärer och nöjesliv. De sa att det var som livligast i Patong.
    Så vill jag ju inte ha det men är ju bra om det är ganska nära dit så man kan ta sig en titt där på shoppingen och restauranger

• omni

Hej hej Jag har också varit i Kata, Karon och Patong. Jag tyckte att Kata var för lugnt och Patong var för livat. Karon, som ligger mittemellan Kata och Patong passade oss alldeles utmärkt

• tindra1

okey, vi får väl se om jag hittar något.
    KOmmer att vara i v25 när jag åker dit så jag kan väl ändå inte köpa så mycket kläder eller fara omkring.

Svar på tråden har du varit på Kata, Phuket, Thailand??