• Anonym (Gotländska)

Förlossningen på Gotland - erfarenheter?

Jag ska för hoppningsvis få planerat kejsarsnitt på förlossningen i Visby. Skulle vara kul att få höra lite hur ni andra som har fött på Gotland har uppfattat det hela, bb, förlossningen, barnmorskorna, bemötandet, kunnigheten osv.

• Svar på tråden Förlossningen på Gotland - erfarenheter?
  • Anonym (Gotländska)

*puff*

• Anonym (Gotländska)

Ingen?

• tempo21

Har fött 2 barn på ön och tyckt det varit toppen. Trevliga barnmorskor och sköterskor. Havsutsikt från BB.

Vart du än vänder dig så har du skinkan där bak...
  • Maraschino

Jag har fött tre barn här på ön och alla tre gånger har jag haft jätte positiva upplevelser!
    Personalen är bra och väldigt trevlig, har inte stött på någon som jag inte gillat. Nu har jag inte legat kvar på BB utan åkt hem dagen efter de två sista gångerna.

Jag tror du kan slappna av och se fram emot ditt snitt, du kommer förhoppningsvis att få en bra upplevelse både under och efter!

• Tilsammans blir vi starka

jag har fått några barn på Gotland och personalen är OTROLIGT kompetent! Om jag får fler barn finns ingen tvekan från min sida, de kommer att förlösas i Visby! De i personalen lyssnar verkligen på mamman!

• Maraschino
    Svar på #6
    Det är den uppfattningen jag oxå fått, de jag mött har varit väldigt lyhörda! Nu har iofs mina förlossningar gått väldigt fort men jag tycker de verkligen finns där för en hela tiden! Min andra förlossning var på julafton -05 och då stannade första teamet kvar efter skiftbyte, slutade med att de tog kort åt oss när sambon klippte navelsträngen!!
  • Anonym (Gotländska)

Härligt! det låter nästan som en semester att föda på förlossningen i Visby! (;

• Maijlo

Hej! Jag har fött ett barn på Visbys bb och har bara goda erfarenheter därifrån. Nu hade vi inte några komplikationer eller liknande även om en förlossning självklart alltid är arbetsam. Jag kan bara rekommendera att föda här.

När ska du bli mamma ts?

• Anonym (Gotländska)

Maj!

• sarahl

Har fött 2 barn på visby BB och kan bara ge goda erfarenheter. De lyssnar och är proffionella. Min första förlossning var utdragen men de höll mitt mod och ork uppe och fanns där hela tiden. Ett minus som jag tycker är att det inte finns famljerum längre.

Svar på tråden Förlossningen på Gotland - erfarenheter?