• vakttjejen

Är det airbag på passagerarsätet i volvo V70?????

?????????

• Svar på tråden Är det airbag på passagerarsätet i volvo V70?????
  • Hannah76

Vi hade det på vår. tror att det oftast är det, men beror som sagt på om man beställt det vid köpet.

• fia1979

vi har inte det. det bör stå på panelen om det är det tror jag.

• Majsan70

fia1979 skrev 2009-01-18 16:13:28 följande:

vi har inte det. det bör stå på panelen om det är det tror jag.
    Det står på massa olika ställen om det är airbag o vart de sitter.
  • amalie79

Volvo med sin krav på säkerhet har nog i de flesta fall det om man inte beställer utan.
    Tom vår gamla Volvo från 96 hade det iaf.

• amalie79

Och ja, det brukar stå på panelen, i min bil är det även en sådan där liten varning för ingen barnstol här, airbag: )

• Isnogood

Har en Volvo v70 glt -97a....den finns det INTE airbag på passagerarsidan....

• amalie79

Nej, nu var ju iof vår fullsmetad med all utrustning där va. Så kanske inte eså vanligt ändå.

• loujac

det ska stå på panelen eller på rutan

• Joico

Finns ingen här som kan hjälpa dig med det tyvärr. Även om en annan Volvo v70 samma årsmodell, samma färg, samma ja.., inte har det så finns det ingenting som säger om din har det eller inte. Det brukar sitta ett märke i bilen. Är du osäker så kontakta en verkstad.
    Så oavsett om någon här svarar att dom inte har det så betyder inte det att inte du heller har det!
    www.vv.se kan du kolla ditt reg.nr o där kan det stå om det finns krockkudde på passagerarsidan. MEN! ska du placera en bilbarnstol där? då måste du vara säker, lita inte på www.vv.se (eller folk på FL)

• LyNxQ

Det brukar stå tryckt i själva plasten vid handskfacket och det sitter dekaler i dörren.

• Netha85

Orginalt är det de ja, åkt till närmsta akturiserade verkstad och kolla för att vara säker. Där kan de även koppla ur den om du vill det.

• Adventuredad

Följande gäller, det beror på vilken årsmodell och utrustning du har. Jag har haft en V70 Classic -2000 som INTE hade airbag. Har man airbag framgår det klart och tydligt på instrumentbrädan.

Svar på tråden Är det airbag på passagerarsätet i volvo V70?????