Är det airbag på passagerarsätet i volvo V70?????
?????????
?????????
Det beror på om man beställt det eller inte.
Vi hade det på vår. tror att det oftast är det, men beror som sagt på om man beställt det vid köpet.
vi har inte det. det bör stå på panelen om det är det tror jag.
fia1979 skrev 2009-01-18 16:13:28 följande:
Volvo med sin krav på säkerhet har nog i de flesta fall det om man inte beställer utan.
Tom vår gamla Volvo från 96 hade det iaf.
Och ja, det brukar stå på panelen, i min bil är det även en sådan där liten varning för ingen barnstol här, airbag: )
Har en Volvo v70 glt -97a....den finns det INTE airbag på passagerarsidan....
Nej, nu var ju iof vår fullsmetad med all utrustning där va. Så kanske inte eså vanligt ändå.
det ska stå på panelen eller på rutan
Finns ingen här som kan hjälpa dig med det tyvärr. Även om en annan Volvo v70 samma årsmodell, samma färg, samma ja.., inte har det så finns det ingenting som säger om din har det eller inte. Det brukar sitta ett märke i bilen. Är du osäker så kontakta en verkstad.
Så oavsett om någon här svarar att dom inte har det så betyder inte det att inte du heller har det!
På www.vv.se kan du kolla ditt reg.nr o där kan det stå om det finns krockkudde på passagerarsidan. MEN! ska du placera en bilbarnstol där? då måste du vara säker, lita inte på www.vv.se (eller folk på FL)
Det brukar stå tryckt i själva plasten vid handskfacket och det sitter dekaler i dörren.
Orginalt är det de ja, åkt till närmsta akturiserade verkstad och kolla för att vara säker. Där kan de även koppla ur den om du vill det.
Följande gäller, det beror på vilken årsmodell och utrustning du har. Jag har haft en V70 Classic -2000 som INTE hade airbag. Har man airbag framgår det klart och tydligt på instrumentbrädan.