• Linmin

Några som varit på Mallorca i början av april

Vet att det inte alltid är så bra väder på Mallorca på våren, men hur har vädret varit när ni varit där i början av april?

• Svar på tråden Några som varit på Mallorca i början av april
  • Pappa G

Chartern till Mallorca brukar väl köra igång under första hälften av april.

Jag finns en aprilvistelse i Alcudia, då man fick hämta extra filtar och låna värmefläkt i receptionen. Dagarna var rimligt varma, men nätterna var kyliga. Bad blev det endast i den uppvärmda hotellpoolen.

Under starten av april är det ju också en hel del restauranger etc. som inte har öppnat, eller har begränsad service. Å andra sidan är det grönt, gott om plats, och billigare än under högsäsong att ex. hyra bil.

• lillasjöjungfrun

Vi bor pá Mallis, antingen har ni tur och vädret är toppen, varmt och soligt, eller sá har ni otur och det regnar och är kallt. Vill ni ha säkert sol- och badväder sá är det nog inget säkert kort, men som pappa g säger sá är det mkt vackert här under váren, det är grönt och blommigt, perfekt för härliga utflykter (med bil) i bergen för att stanna till i mysiga bergsbyar för att äta lunch eller fika, eller i nágon liten hamn och sitta och sola (dá den för hoppningsvis tittar fram) och titta pá bátarna. Dá det är soligt här sá värmer den ju betydligt mer än i Sverige.

• hotten

var 3 veckan i april, 9-11 c mest målnigt med lite solglimtar, en dag regn...
    oj jag minns lyckokänslan av att kunna stoppa på sig ett par härligtvarma sockar från torktumlaren när man hade fryst i flera dar

2 sista dagarna hade vi dock super fint å varmt då slog vi av elementet, värmefläkten vi hyrt å hade en hälig solig riktigt varm dag vid poolen..

• Bambi24

Vi har varit på Mallorca i april, vi har haft tur med vädret båda gångerna! Bara sol och varmt på dagarna, men d är ju lite kyligare på kvällarna/nätterna.

Då vi var där 2 veckor (07) så hade vi värmen på under nätterna, d var skönt. Men dagarna var helt underbart varma! 
    Veckan innan vi kom dit hade det varit ca 10-12 grader och regn o storm flera dar. En tjej satt med vinterjackan på sig på flygplatsen kommer jag ihåg, då blev jag lite orolig..

D är så fint i april och mkt lugnare innan turisthysterin sätter igång.
    Förra året gjorde vi en korttrip på 5 dgr i april och hade även då bara sol o varmt- varje dag!  Så d gäller nog att man har lite tur m vädergudarna.. 

Vi åker till Fuerteventura om en vecka, hoppas vi har lika mkt tur m vädret där oxå.

Christopher 010821 Hugo 061015 Charlie 080809
Svar på tråden Några som varit på Mallorca i början av april