• Svea82
    Äldre 18 Jan 18:40
    6515 visningar
    6 svar
    6
    6515

    Fertilitetsklinik i Örebro?

    Jag skulle vilja göra en grundläggande undersökning för att se om det finns några hinder för mig att bli med barn (mest för att stilla min egen oro) och närmaste stad är Örebro. Är det någon som gjort en första undersökning någonstans i Örebro och vart kan man vända sig? Det har inte gått ett år ännu så det blir väl till att gå privat, antar jag?

  • Svar på tråden Fertilitetsklinik i Örebro?
  • Äldre 18 Jan 21:58
    #1

    Kolla på Örebro Universitetssjukhus hemsida (Örebro läns landsting). Väl där, gå in på Kvinnokliniken och det finns olika avdelningar inom Kvinnokliniken - en av dem heter Fertilitetsenheten. Där kan du kolla med dem.

  • Svea82
    Äldre 19 Jan 10:18
    #2

    Man behöver ingen remiss för att boka tid där alltså?

  • TheLe8­4
    Äldre 19 Jan 11:26
    #3

    Nä du behöver ingen remiss för att söka till fertilitetsenheten på USÖ, men frågan är om de tar emot dig då du inte försökt i ett år?!
    Om jag var du skulle jag boka tid hos en gynekolog hos Capio läkargrupper, det är privat men de är landstingsanslutna. Där kan du be om att få genomgå en grundläggande undersökning. Men de kan ju dock inte fortsätta med en fertilitetsutredning av er båda sedan, de kan inte heller göra Ivf och liknande.
    Det gör de endast på USÖ i örebro.

  • Svea82
    Äldre 19 Jan 13:03
    #4

    TheLe84 skrev 2009-01-19 11:26:37 följande:


    Nä du behöver ingen remiss för att söka till fertilitetsenheten på USÖ, men frågan är om de tar emot dig då du inte försökt i ett år?!
    Nä, det var det jag funderade på. Jag vill mest göra en grundläggande undersökning för min egen skull och det är svårt att veta vart man ska börja eftersom jag är van vid att söka till vårdcentralen i första hand.

    Men jag ska kolla upp Capio, hade inte hört talas om dem förut.
  • Äldre 21 Jan 15:40
    #5

    Hej!

    Capio hänsvisar tyvärr till ÖLL och de tar inte emot om ni inte har försökt i minst ett år!

    Börja försök och njut av ert beslut först!

  • Äldre 31 Jan 13:20
    #6

    jag vände mig till Capio först där jag fick göra vul och prata med barnmorskan.
    Dom i sin tur tog kontakt med Fertilitets kliniken åt mig, nu har jag fått hem papper som jag och sambon har fyllt i.. ska sända iväg detta på måndag sen är det bara att vänta på att få en tid till Fertilitets kliniken.

    Jag tycker du ska kontakta Capio och prata med barnmorskan, kan va skönt att få prata med någon oxå om du har många frågor och funderingar.
    Det var så jag fick komma dit och fick hjälp
    Dom kan ju tyvär bara kolla dig genom ul och vul resten gör Fertilitets kliniken.

    Lycka till!

Svar på tråden Fertilitetsklinik i Örebro?