Lasagne m keso recept efterlyses
Hur gör man sådan? Är den vegetarisk? Finns vv recept med det? Jag har hört mycket om just kesoi lasagne o skulle gärna vilja prova!!
Hur gör man sådan? Är den vegetarisk? Finns vv recept med det? Jag har hört mycket om just kesoi lasagne o skulle gärna vilja prova!!
Jag brukar göra en vegetarisk variant, som jag självklart inte har recept till... Du kan ju byta ut vitsåsen mot keso.
Vi gör vegetarisk lasagne med keso som är supergod!
till ca 4 portioner
3 gula lökar
2 vitlöksklyftor
1 msk smör
1 burk krossade tomater
2 msk tomatpuré
1 buljongtärning
1 msk oregano
9-12 lasagneplattor
500 g keso
salt, svartpeppar
riven ost
Skala och hacka lök och vitlök. Fräs mjuk i smör. Tillsätt krossade tomater, tomatpuré, buljongtärning, salt, peppar och oregano. Låt koka ihop i 5 min.
Smörj en form. Varva lasagneplattor, tomatsås, keso, lasagneplattor osv. Avsluta med keso och riven ost. Grädda ca 30 min i 225 grader.
Fräs 1 gul lök eller purjo, 1 morot, finriven, 1 klyfta vitlök, ev lite chili lätt i lite olja.
Tillsätt 2 msk tomatpuré, 1 burk krossade tomater, 1 tärning grönsaksbuljong och 1/2 liter vatten och låt puttra samman en liten stund.
Smaka av med lite salt och peppar.
Varva lasagneplattor, tomatröra och en stor burk keso (det ska se ganska blött ut) i en ugnsfast form och t0ppa med lite riven ost
20-25 min 200 grader