• Mellanmjölkens land

Hur många armhävningar klarar du?

Tränar med en grupp träningsgalningar så jag tror att jag fått en lite skev bild av hur många armhävningar som det är normalt att klara. Snälla hjälp mig reda ut begreppen så jag vet om jag ska gå omkring och känna mig svagast i världen!

Hur många armhävningar klarar du? Är du tjej eller kille? Gör du dem på tå eller knä?

• Svar på tråden Hur många armhävningar klarar du?
  • DCLXVI

Jag klarar typ 2, sen ballar mina armbågar ur. Jag har fel vinkel på dem så de knakar och hakar upp sig vid armhävningar. Äntligen fått förklaringen varför jag inte kan, min sjukgymmast kastade en blick på mina utsträckta armar och sa "Nej, med de där går det ju inte!"

-Skjut dig själv å skit i mig du!!
  • Mellanmjölkens land

Tråkigt att du inte kan göra armhävningar men skönt att du fått förklaring till varför!

Jag har inte kämpat för att se var den övre gränsen går men skulle gissa på runt 25 just nu. 20 vet jag att jag klarar även om det är jobbigt.

• marjalena

Klarar du 20-25 armhävningar på tårna? Det tycker iaf jag att är jättebra!! Jag orkar typ 10 kanske.... Men jag tror att jag kanske har fel teknik eller nåt *skyller på det iaf*

• Mellanmjölkens land

marjalena skrev 2009-01-18 19:06:42 följande:

Klarar du 20-25 armhävningar på tårna? Det tycker iaf jag att är jättebra!! Jag orkar typ 10 kanske.... Men jag tror att jag kanske har fel teknik eller nåt *skyller på det iaf*
    Jag tränar kampsport med i stort sett bara killar. När man kommer upp en bit i graderna så ökar fyskraven oavsett kön. Kravet för svart bälte är 20 armhävningar på tår och 3 fingrar
  • marjalena
    Mellanmjölkens land skrev 2009-01-19 19:51:05 följande:
    Jag tränar kampsport med i stort sett bara killar. När man kommer upp en bit i graderna så ökar fyskraven oavsett kön. Kravet för svart bälte är 20 armhävningar på tår och 3 fingrarOj då!!

Kolla in den här länken då!

www.aftonbladet.se/webbtv/sport/article4208764.ab
  • Líllafamiljen

20 på tå men det är tackvare kampsporten jag tränade innan. Och jag klarade innan jag fick barn ca 45 på tå.

• Fille Fjonkan

30 med knäna i golvet. Men hu vad jobbigt det är!

/ Fille med Kisen -03, Tösen -05 & Pysen -07
  • Philofix

På knä klarar jag kanske en 10 st, på tå inte en enda. Jag är tjej och otränad som satan.

Äntligen.....efter 50 dagars väntan
  • Micke54

Den där kärringen är ju sjukt brutal.
    Hon måste vara ett genetiskt freak eller så trycker anabola spöar ju de flesta jag känner både tjejer och killar.
    Ja hon spöar nog mig också jag gör 45

Svar på tråden Hur många armhävningar klarar du?