• Anonym (me)

Det är slut - när vet man om längtan är vana el kärlek??

Han har gjort slut. Han kände att våra problem gjort att hans känslor försvunnit....

Min saknad efter honom kvarstår lika stark fortfarande efter 2 veckor nu.....

NÄR vet man om längtan är ren vana eller kärlek??

Min pappa sa något med 3 månader ungefär...

Vad tror ni??

• Svar på tråden Det är slut - när vet man om längtan är vana el kärlek??
  • castillo

veta om det är kärlek eller vana.
    ???

när du säger jag älskar honom och känner att du inte talar saning så äkslar du antagligen inte honom längre.

och saknar man någon är för att man har känslor för någon sen kan känsorna var i olika nivåer ex vänskap eller kärlek osv.
    men alla är kärlek men olika kärlek.

bara när du känner att du inte ljuger när du sger att du älskar honom då har du slutat ålska honom. sen kan man även älska någon men inte behöver vara kär alska det kan vara att du komemr att älska honom för att han va en bra måniska eller vad det nu kan vara.

men oroa dig nte över det kärlek är något finnt oavsät om det är besvarat eller ine.

• PrettyGirl

2 veckor är ingenting, vänta ett halvår. En del går det fortare för.

• Anonym (me)

Jag menade just kärleken man har för en partner! Att jag saknar honom fysiskt och hans kramar, värme..... NÄR bör det avta om det enbart är VANA?

Innan vi gjorde slut sa till exempel min pappa; "var ifrån varandra ett par månader så att ni kan känna efter hur ni känner..."... Då betyder väl det att det måste vara något som kan hända under den tiden??

• Anonym

Vad har du för egna intressen?
    Vad gör du och har gjort som du älskar att göra?
    Både nu och när ni var tillsammans?
    Jag menar, ju mer du fyller DITT liv med saker du vill göra/uppnå/glädjas åt så kommer det inte finnas tid att sörja så som du gör nu tror jag.

• Anonym (me)

cirka 9 månader..

• Anonym (me)

inlägg 5: Det är sant. Jag försöker aktivera mig, träna, fika, planera året m.m. Men sorgen sitter och trycker.....som ett hårt band rund kroppen och huvet.....ett tryck...tårarna är ständigt där....

• LillaPaula

Anonym (me) skrev 2009-01-18 20:00:42 följande:

cirka 9 månader..
    till mig sa en vän att det tar hälften av den tiden man har varit tillsammans med någon att gå vidare. så tex 4 år tar två år att gå vidare.

Men jag tror det är olika
  • Järnvilja

5 år om det är kärlek. Ett om det är vana.

• PrettyGirl

Järnvilja skrev 2009-01-18 20:04:55 följande:

5 år om det är kärlek. Ett om det är vana.
    Vilken tur att det finns ett facit;)
  • PrettyGirl

Anonym (me) skrev 2009-01-18 19:56:04 följande:

Jag menade just kärleken man har för en partner! Att jag saknar honom fysiskt och hans kramar, värme..... NÄR bör det avta om det enbart är VANA? Innan vi gjorde slut sa till exempel min pappa; "var ifrån varandra ett par månader så att ni kan känna efter hur ni känner..."... Då betyder väl det att det måste vara något som kan hända under den tiden??
    Jättesvårt att formulera det här. Du kanske aldrig kommer att få veta om din kille var en vana/trygghet el äkta kärlek för dig, för det kan vara svårt att ta reda på. Du kanske upplevde erat förhållande som kärlek, alla upplever vi allt olika. Det är en svår fråga, vana el kärlek. Vad brukade han göra för dig, gjorde han saker utav kärlek till dig, o du för honom? Eller var det bara skönt att ha nån som kramade dig? Du kommer kanske att kunna tänka annorlunda om ett par månader, o se det på ett annorlunda sätt.
Svar på tråden Det är slut - när vet man om längtan är vana el kärlek??