Är det bara min son som sover utan kudde eller?
vissa säger att det kan vara farlig för ryggen och nacken!
vissa säger att det kan vara farlig för ryggen och nacken!
Min son slängde bort kudden varje natt en period när han var i 2-års åldern ungefär. Jag tror inte han hade gjort det om det var obehagligt och då borde det ju inte heller vara någon fara tycker jag
Jag har alltid hört att barn ska sova utan kudde, så länge som det bara går. Precis tvärtom alltså. Och så gjorde jag med mina.
Nej min oxå. Brukar prova ibland om de fungerar. Men han bara stör sig på den eller så har han rullat av den på nån minut. Kommer inte ihåg hur gammal min andra son va när han började sova med kudde.
Barnen bör ha kudde så att de inte får platt bakhuvud. Men sen är det inte säkert att alla vill sova på en kudde. :)
Kattflickan skrev 2009-01-18 20:05:12 följande:
Min dotter på 10 månader har ingen kudde och hon har inget platt bakhuvud. :)
Min son på 5 månader har aldrig haft kudde och har inte platt huvud. :D
Min äldsta dotter började sova med kudde när hon va ca 6 mån, fast hon sov mer under den än på den. Nu är hon 3 snart och sover oftast på kudden eller så använder hon täcket som kudde
Min andra dotter som är 8 mån har inte fått någon kudde än. Hon ligger inte still för 5 öre när hon ska sova så jag tycker det är onödigt med kudde till henne. Hon rullar bara av den ändå.
Och ingen av dom har fått platt bakhuvud heller.