• Callina

Någon som använt mögelhund? Resultat??

Vi funderar på att ta en mögelhund till vårt hus och undrar om någon har erfarenhet av mögelhundar? Om det alltid stämmer där dom markerar tex? Berätta gärna

• Svar på tråden Någon som använt mögelhund? Resultat??
  • Sniglar och Krut

Har inte använt själv, men jag känner en mögelhund. Hon och husse jobbar jämt och vad jag förstår så går det oerhört bra för henne. Hon är jätteduktig.

Jag har jobbat mycket med hundar, är utvildad instruktör och vet av erfarenhet att hundar som jobbar med att hitta ditten eller datten, ja dom är oftast väldigt duktiga på att hitta just det dom letar efter. Den där nosen ska man lita på.

Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
  • Callina

Ok, tack.. ska verkligen fundera på det här.

Undrar om hundarna kan skilja på mögel och luktsmitta? Om det funnits mögel som tagits bort men att lukten fortfarande kan sitta kvar..

• Callina

Någon som kan tipsa om mögelhund i stockholm som är bra?

• Mela1986

Vi gjorde nyss en besiktning av hus. Och besiktingsmannen sa att mögelhundar ofta är ett problem. I sthlm anlitar många sådana.. och det kan gå fel. Det finns mögel i alla hus, i nån grad, även alldeles nybyggda hus. Oftast är det inte alls skadligt eller farligt..men hunden känner all mögel, och ibland river folk upp väggar, golv, t.o.m hela hus.. för att hunden känner igen möglet.. men sen hittar man ingenting ändå, eftersom det är minimalt!

Tyckte det lät väldigt vettigt.. så jag skulle nog inte anlita en sådan. En ordentlig besiktningsman med fuktmätare osv skulle jag satsa på!

Svar på tråden Någon som använt mögelhund? Resultat??