• Anna med 3 trollungar

Hur länge är era 15 veckors bebisar vakna/ sover?

Jag undrar hur länge era 15 veckors bebisar håller sig vakna under dagen samt hur länge de sover?

Min sons "schema"
    vaken 8-9
    sover 9-11
    vaken 11-12.30
    sover 12.30-13
    vaken 13-15
    sover 15-15.30
    vaken 15.30-17
    sover 17-17.30
    vaken 17.30-19.30
    sover 19.30-08

Om han inte får sova efter ca 1.5 timme vaken tid blir han jätte gnällig/skrikig. Sen sover han så korta stunder. Skulle vilja att han sov längre stunder och mindre antal gånger.
    Hur har ni de? Och hur gör ni?
    (Visst kan jag hålla honom vaken men de blir så jätte gnälligt/skrikigt och de finns inget som roar honom förutom att man går och bär. Men tyvärr orkar inte min nacke och axlar av detta)

Tacksam för råd.

• Svar på tråden Hur länge är era 15 veckors bebisar vakna/ sover?
  • Luxuz

Jag har en ca 17 veckors bebis och för drygt en vecka sedan så bestämde jag ett sovschema för honom.
    7.30 stiger vi upp.
    Sen sover han:
    9-10, 12-14 och 16-17 för att sedan sova för natten ca 19.30. Sen vaknar han ju under natten för att äta och snutta, men jag tänkte att när detta sovschema sitter så ska jag försöka få bort snuttningarna på natten.
    Det är fortfarande lite så att jag måste söva honom, men de där tiderna funkar rätt bra. Han brukar vara tröttast/gnälligast innan det passet kl 12, men då brukar jag oftast gå ut med vagnen och det tar ett tag innan jag har klätt på oss och fått ut oss med vagnen, men då håller han sig lugn för att han gillar att sova i vagnen. Sen när vi kommer tillbaka och klockan inte är 14, så har han nån gång vaknat, men då har jag bara gungat vagnen så att han har somnat. Sen så har jag ett länge pass på kvällen för att han ska hinna bli ganska trött också.

Svar på tråden Hur länge är era 15 veckors bebisar vakna/ sover?