• Mamma till Nicole och Alayha

Sköna komplimanger från ett barn!!

Måste bara dela med mej om vad mina små prinsessor sa till mej idag.
    Till att börja med ska jag bara berätta att de lyssnar på ljudsagor ibland. För tillfället är det snövit som gäller.

Min två-åring bestämde sej idag för att jag inte längre skulle heta mamma. Numera kallas jag för "Prinsessan". "Ska du sova, prinsessan?" "Är du hungrig, prinsessan?" "Läs en bok, prinsessan" Blir så varm!!!

Senare på kvällen hoppar vår fyra-åring upp i mitt knä. Hon tittar på mej som om hon vore förälskad. Sen för hon undan några hårstrån från mitt ansikte och säger: "Mamma... Du är den vackraste kvinnan i hela kungariket!" Varpå jag få en stor puss på kinden.
    Gissa om jag kommer sova gott i natt!!

Fler som fått sköna komplimanger från barn?
    Ja, alla roliga komentarer av barn är kul att höra!!

• Svar på tråden Sköna komplimanger från ett barn!!
  • e hjärta m

Min systerdotter, 1,5 år, tittade på Britney Spears "Slave 4 U"-video häromdan, klappade, pekade och sa "titta mamma e "Ene" där" (Hon kallar mig Ene) Det tyckte jag va fint, haha!

• Miew

Jag stog och borstade håret och då kommer min 4-åriga dotter och säger att jag blir så fin.
    -Tack, säger jag.
    -Allt du gör blir så fint mamma, du är världsbäst.

Då mår man bra. Plus att min 6-åriga son tycker att jag är fett bra på Nintendo DS, mycket bättre än pappa...

• Jenny26

Min dotter på snart två år sa till mig på nyårsafton när jag hade tagit på mig tunikan att: Ohh, den sitter perfekt, du är så fin mamma.

Blev helt varm om hjärtat, det glömmer jag aldrig 

♥ Ebba, världens underbaraste flicka ♥
  • SilverEmma

En bekant till mig fick höra från sin son, tror han var i fyra-årsåldern: Åh mamma, du har så långa, fina bröst!

För barnet var det ju en komplimang!!

• Jenny26
    SilverEmma skrev 2009-01-18 23:04:04 följande:
    En bekant till mig fick höra från sin son, tror han var i fyra-årsåldern: Åh mamma, du har så långa, fina bröst!För barnet var det ju en komplimang!!
    Haha, den var bra. Måste ha känts kul för din bekant
    ♥ Ebba, världens underbaraste flicka ♥
  • Mamma till Nicole och Alayha
    SilverEmma skrev 2009-01-18 23:04:04 följande:
    En bekant till mig fick höra från sin son, tror han var i fyra-årsåldern: Åh mamma, du har så långa, fina bröst! För barnet var det ju en komplimang!!
    Hehe... Känner igen det där... Min två-åring blev jätteledsen igår när hon upptäckte att jag hade större bröst än henne. "Jag vill oxå ha så stora tuttar" grät hon
  • Butikslager

Min kompis dotter, 3år, satt och pratade med min pojkvän och han frågade henne om hon tyckte om mig och hon svarade att jag var bättre än godis! Det värmde i hjärtat :D

• Odetta

Pratar ju engelska med mina barn (då deras pappa är amerikan) och förra sommaren så var jag och döttrarna och körde bil. Jag har ett uruselt lokalsinne och snurrade runnt lite för jag visste inte riktigt vart jag skulle svänga av. Trodde väl inte att töserna märkte min förvirring, men då säger min då 4 åriga dotter med världens kärleksfullaste röst:

"Mom...you are the bestest mom in the world in getting lost!"
    Sötnos  
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • peppigapia

Mina tjejer har sagt en hel del gulligt och tokigt genom åren....
    Min äldsta har sagt dom fina sakerna som tex va fina stora tuttar du har mamma, såna vill jag ha när jag blir stor, eller mamma du är så vacker

Min yngsta säger mest roliga saker; vi håller på att göra iordning oss i badrummet och är nakna alla tre, dvs jag och mina två flickor, min yngsta, 3 år tiitar på sin storesysters snippa, på sin egen och sen på min och utbriste, mamma din snippa ser gammal ut...!!!!!!!!!!!! hahahahahahaaaaaa!

• Quiet thoughts

Min dotter brukar säga att jag är den bästaste mamman i hela världen.
    Hon är 5 år.
    fast idag var jag elak. några minuter.
    elaka mamma sa hon då jag satte på henne en kofta i badhuset.

Aj,elaka mamma.

Svar på tråden Sköna komplimanger från ett barn!!