Tycker min mamma mer om min syster? Hur ska jag konfrontera?
Jag tror på fullaste allvar att min mama tycker mer om min storasyster!
Det har alltid varit så, sedan jag var lite.Jag har alltd stått utanför liksom.De har planerat, gjort saker med mera.Kommer ihåg när jag var liten och tittade in i rummet när de hade sina privata samtal och jag inte fick vara med.
Sen när jag blev äldre så gjorde de massa saker ihop och frågade, efter de planerat tid och datum om jag ville följa med, kunde jag inte då så planeraes inte det om efter när jag kunde.De sa alltid att jag inte verkade intresserad men hur kunde jag visa intresse när jag hela tiden käner mig som en belastning och besvär och ett femte hjul.
Visserligen ville jag inte när jag gick i 7;an, men vem vill hänga med sin familj i den åldern?
Nu har min syrra fått barn .Vi försöker med men fått missfall, vi gör ivf.
Min systerson är 8 månader och vi har skitgod kontakt, jag älskar den lille pågen men min mama har helöt och hålet åsidosatt mig, igen..eller ännu mer än vanligt.
Jag förstår att hon är mer med min syster eftersom lilla bebisen är ju mysig att träffa men måste man glömma bort mig fö det?
Hon ringer sällan till mig och min syster är hon och fikar med och gör massa annat med flera gånger i veckan.
När vi bra vi, träffas pratar hon bara om barnbarnet och min syster...Jag älskar honom med, men jag har et liv med..som kanske jag vill prata om lite oxå.
Har alltid kännt såhär men nu är det ännu värre.Känns som om min mamma och papa är en familj med syrran och hennes man och jag och min sambo är utfyllnad.
Jobbigt och jag vill konrontera henne nu, en gång för alla.Vet inte hur för hon intar alltid offerpositionen genom att uttrycka att hon lika gärna kan ta sitt liv, att hon alltid gör fel med mera...
Tips någon?