• humle82

Av vad, utlöses din huvudvärk som känns som en "mössa" på skallen?

Det känns som jag har en mössa på huvudet, eller ett band, och vad jag läst på nätte kallas det för spänningshuvudvärk.
    Den senaste månaden har jag haft det i två omgångar, först satt den i, i 2 veckor, sen försvann den för 1n vecka, nu har den kommit åter, pga oro tror jag + för lite sömn.

humlansblogg.blogspot.com/ /FD sannispannisen
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Av vad, utlöses din huvudvärk som känns som en "mössa" på skallen?
  • humle82

första gången fick jag den efter ett tandläkarbesök, (rotflyllning)jag funderar på om den utlöser det då jag ligger och spänner mig, andra gången kom den tillbaka, men jag har även vart ganska stressad så det kan vara det.

• köttbullelydnad

Får det av stress, för lite sömn, dålig/ytlig sömn, spänning i kroppen, att kisa pga sol/snö, av att vara hungrig en längre stund, druckit för dåligt, tränat för hårt, etc. Är en sån som tyvärr får migrän rätt lätt dessutom.

• Caly

stress, men i den benämningen när jag stressar upp mig förkänslomässiga saker.
    Lider av kronisk migrän över det så den är allt annat än välkommen

• Eisa

Har aldrig haft huvudvärk.
    Jo nån gång när jag varit förkyld bara, och den dunkade när jag gick i en trapp.

• Qaroliine

Har hortons huvudvärk. Ibland vid dessa anfall känns det som en (väldigt tung!) mössa av värk.
    Finns inget mönster, men dålig sömn ger mig rätt ofta huvudvärk.

• humle82

okej!!

jag har aldrig kännt denna variant så jag blev orolig när den dök upp.

ofta gör den inte ont, det känns bara som att ha mössa på sig och är irriterande som fan!

• VulgusProfanum

Min migrän är hormonutlöst. Det vill säga att den dyker upp strax innan jag ska ha mens.
    Hortons hv  däremot dyker upp när man minst anar det och ofta vaknar jag mitt i natten av en smärta som är obeskrivlig. Det rinner från ena näsborren och ögat är illrött..

Spänningshuvudvärk får jag när jag är stressad, trött eller hungrig. Den kan också dyka upp om jag felbelastar rygg och nacke.

Don´t pee on my leg and tell me it´s raining
  • Trocadero

Alla ovanstående+ när jag inte hunnit få i mig kaffe. När jag svept ett par koppar starkt svart kaffe så brukar huvudvärken lätta markant.

• Atamon

Efter långvarig stress, vid för stark och för mycket chokladsmak (tex kladdkaka), fel rödvin, och en del ostar

Svar på tråden Av vad, utlöses din huvudvärk som känns som en "mössa" på skallen?