• Anonym (Assistent)

Är det en ok timlön?

Jag jobbar som personlig assistent och har en timlön på 135kr då är det inbakat OB och semesterersättning. Är det ok lön? Jag halkade in på jobbet via en bekant och har via företaget få gått kurser och utbildningar.

• Svar på tråden Är det en ok timlön?
  • Anonym (usk)

Tycker jag väl. Jobbade som extra som undersköterska, nu när jag pluggar till sjuksköterska och har futtiga 105 kr / h, visserligen innan ob o sånt, men ändå

• Anonym

Ingen aning. Räkna ut vad månadslönen hade varit om du hade jobbat 100%.

Jobbia nu natt? 4 eller 6 timmars jour?
    Hur gammal du är, vad du har för arbetserfarenhet.
    Är semesterlönen inräknad så är ju den på 12% av lönen.

• Anonym

Jag tycker det är mycket! Jag har 103 kr som grund.... plus ob. Jag jobbar allt från 110-210 timmar i månaden.

• Anonym (Hmm)

Eftersom all ob var inräknad PLUS semester ersättning så vet jag inte riktigt :/

• Anonym

själv har jag 96,50 i grundlön + semesterersättning. Men vad menar du med att ob är inbakat, du får alltså samma lön oavsett om du jobbar helger, kvällar eller dagar?

• Anonym (103kr)

Anonym skrev 2009-01-19 01:03:45 följande:

själv har jag 96,50 i grundlön + semesterersättning. Men vad menar du med att ob är inbakat, du får alltså samma lön oavsett om du jobbar helger, kvällar eller dagar?
    Det var en bra fråga, det undrar jag med?
  • MILFilicious

Jag tkr det är en OK lön, det är nog vad man får räkna med om man jobbar som pers.assistent eller som te.x. vårdbiträde.

• Anonym

njaa de beror ju mycke på också för vem man jobbar dvs.. privat eller kommun! ja arbetar inom hemtjänst och har tex 120 kr i timmen innan ob och sem...

• Anonym (linda)

Jag har 125 i timlön, utan ob eller sem.ersättning.
    Har jobbat 7 år på samma ställe, har ingen utbildning.

• Anonym (Assistent)

Jag jobbar privat, jag får lika mycket om jag jobbar helg kväll och dag, Ingångslönen skulle ligga på 24300kr om jag fick 100% heltid. Och jag har jobbat sedan juli 07 och är 23 år.

• Anonym (PAM)

Nej, jag tycker det är dålig lön - eftersom både semesterersättning + OB är inbakat. Det ger ju dig en timlön på ca 90kr. Men det beror ju lite på, hur mycket OB-tid jobbar du?

Jag har 22500kr som PA + semers. + OB. Brukar bli ca 29000kr innan skatt.

• Undska

Jag är nyutbildad undersköterska inom kommunen , jag har 18400:- i mån före skatt . Tror min tim lön ligger på runt 112:-

• Anonym (Assistent)

Jag jobbar två st 10 timspass i veckan 10-20 en vardag och en helgdag.

• Anonym (Sara)

Jag har 114 kr i timman innan ob och semester ersättning. Är usk sedan tio år och pluggar nu till ssk. Kommer väl inte att få mkt högre lön då tyvärr heller efter vad man hört. så tycker du har rätt så bra timlön.

• Freja

hur mkt ligger semsterersättningen på per timme då? jag har 92 kr/yimme och jobbar extra på äldreboende.

• Anonym (Assistent)

Tack för alla svar ni gett mig. Jag känner mig rätt nöjd med min timlön jag har nu. Har aldrig jobbat med det här innan så jag vet intte vad som är ok och vad man kan kräva osv. Nu vet jag lite mera och har att röra mig med vid evt löneförhandling.

Svar på tråden Är det en ok timlön?