Slutade i tingsrätten och vi kommer ägna resten av våra liv i domstol känns det som nu! (LÄNGT INLÄGG)
Skrev en tråd här om en relation som skulle sluta i tingsrätten...vilket den gjorde och kommer göra under en lång tid framöver!
Kort bakgrund, vi hade konflikter jag och min ex. flickvän från och till, mest berodde dem på att jag begärde nått av henne eller hade något att disktera som inte passade min ex. flickvän i smaken.
Kort och gott så flydde ex. flickvännen från alla saker som kunde vara negativa för henne oavsett om det gällde arbetsgivare, mig eller andra vänner. Det var en enkel lösning att springa iväg, avsluta relation istället för att ta diskussion och sedan skulle det vara slut med den.
Det slutade med en konflikt, blev kastad på tippen...
Ex. flickvännen hade då saker i sin lägenhet som var mina, var skyldig mig pengar m.m.
Över en natt blev jag livsfarlig, ex. flickvännen sprang till KRIS Centrum, Familjemottagningen och polisen...
Jag farlig? Aldrig varit våldsam, aldrig misshandlat henne eller hotat henne med våld...men blev livsfarlig ändå!
Ex. flickvännen träffade mig ett par gånger efter detta men gick sedan under jorden och dök upp några veckor senare.
Trodde hon lugnat ner sig, allt blev helt OK igen och vi umgicks dagligen, fikade, åt middagar, badade, tränade, fotograferade henne naken på stranden, badade nakna, var på en resa m.m.
Plötsligt en dag så hör hon av sig, och ville lösa den ekonomiska biten vilket lät kanon och jag sa att vi tar detta med en jurist efter helgen så får vi det på papper.
För en gångs skulle så hade ex. flickvännen tagit en initiativ för att lösa ett problem, men ack vad jag bedrog mig. Dagen innan vi skulle få det på papper så ber hon mig dra åt helvete och går under jorden igen.
Avvaktade en dag sedan sökte jag upp henne och undrade vad fan hon höll på med, och sökte även upp henne dagen efter.
Ex. flickvännen ringde polisen, anmälde mig för ofredande och ansökte om besöksförbud...
Det jag inte visste då var att ex. flickvännen hade varit en flitig besökare hos polisen under flera veckors tid.
Kort sagt, fick besöksförbud, delgavs misstanke om ofredande och jag fattade inte nått, vänner till mig som är poliser förstod inget dem heller!
Jag begärde rättens prövning av besöksförbudet, det tog dels åklagaren 3 veckor att ta min begäran 30 meter och sedan tingsrätten 5 månader att få rätt på ärendet. (en annan historia)
Jag fick ut anmälan, fick ut förhör, PM från polisen m.m. och nu kom förklaringen! Ex. Flickvännen framstod som gudsängel i de förhör hon avgivit, hon hade aldrig gjort nått, jag var ond och elak mot henne. Hade jagat henne i 6 veckor och hon nämner bara i förbifarten att vi träffats lite men säger med att HON KÄNDE SIG TVINGAD.
Ex. flickvännen avger ett förhör om 6 sidor där 80-90% inte stämmer, ex. flickvännen utelämnar 4 av 6 veckor händelser och nämner inga middagar, nakenbad m.m.
Hon ljuger ihop en hel historia för polis och åklagare, som köper denna....
Jag meddelas besöksförbud på stående fot, trots att jag aldrig varit våldsam, har inget brottsregister m.m. Man fråga inte ens mig om detta stämmer som ex. flickvännen säger! Åklagaren säger per telefon till mig att jag är en brottsling, och skall ha besöksförbud...åklagaren säger detta utan att sett ett enda förhör av mig, och prata med mig i 3 min i telefon!!
Några veckor senare kommer nästa dråpslag, ex. flickvännens mamma har varit på förhör, delges förhöret och det är värre än dotterns. Mamma får inte till en enda sak rätt! Förhöret hålls i videoformat och hon avslutar förhöret med att säga "Åhhh, gud vad har jag sagt!".
Det har även framkommit att det förhöret som åklagaren hade som grund för utfärdandet fick ex. flickvännen ta med sig hem och redigera!!! Och återfördes i ett redigerat format 3 dagar efter att jag delgets besöksförbudet! Lite udda!
Startar en egen utredning om hur fan detta kan gå till på detta viset, hämtar in SMS loggar, träffar myndigheter, "förhör" vänner till ex. flickvännen och mig m.m.
Under tiden jag gör detta så flytta ex. flickvännen närmre mig, hon börjar gå förbi 30-50 meter från min lägenhet varje dag fram och tillbaka till jobbet, konfrontera mig på stan och provocera mig rent allmänt. Lägg märke att hon var "rädd för sitt liv och hälsa om jag kom i kontakt med henne"!
När jag generat en egen utredning på ett par 100 sidor och skall lämna över den till polisen så är de inte intresserade!
Nu börjar en mörkläggning, bevis försvinner, papper lämnas inte ur och rättegångar ställs in.
Ett dokument jagade ja och tingsrätten i 11 veckor innan det av en slump dök upp ett okänt diarienummer. Visade sig att dokumentet hade blivit allmän handling 2 dagar efter vi frågade efter det och att polis/åklagare gömt detta i 11 veckor.
Ju mer jag kunde påvisa att ex. flickvännen ljög, att hennes mamma ljög ju mer mörkläggning blev det.
Provocerade besöksförbudet ett antal gånger under hösten när det stod klart att ex. flickvännen och hennes mamma fabricerat förhören. Anser att begås det så stora fel så har man rätt att försvara sig med alla medel!
Åklagaren är expert på våld i nära relation och hon gick på ett blånit och nu skyddar hon sig med alla meddel hon kan.
Justitieombudsmannen (JO) har i ett beslut kallat handläggningen oacceptabel och ett hot mot rättssäkerheten.
Efter att jag slagits i 6 månader så fick jag förhandlingen om besöksförbudet den 23:e december, bara ett par dagar innan det skulle löpa ut. Detta efter JO sagt sitt!
Nu börjar rättsskandalen på riktigt, rådmannen och nämndemännen var mer intresserade av att fira jul än att ha en påtvingad förhandling av JO.
Ett antal vittnen var kallade, bland annat ex. flickvännen och hennes mamma. Mamman uteblev pågrund av sjukdom (cancer) och ex. flickvännen sa att hon var så rädd att hon inte vågade förhöras i öppen domstol utan blev hänvisad att förhöra henne med papperslappar gällande 8 månaders händelser. Vilket var helt omöjligt, detta påpekades för rådmannen som sa "så är det".
Förhandlingen bevakades av 4 poliser.
Efter förhandlingen så begärde jag att få läkarintyget för mamman, men det fanns inget. Hon hade bara skrivit på en lapp att hon inte kunde närvara på grund av en tids sjukdom. Saken föreligger så att personer såg ex. flickvännens mamma på stan dagarna innan och jag stötte själv på henne på mellandagsrean.
MEN NU KOMMER det bästa av allt, åklagaren som drivit ärendet så hårt och som jag anklagar för tjänstefel, mörkläggning kommer inte till förhandlingen! INTE heller kommer den domaren som handlagt ärendet under hela hösten.
Min fråga är vad finns rättssäkerheten?
Detta har gått så långt att jag inte hade något val, har lämnat in ett enskilt åtal mot ex. flickvännen till tingsrätten gällande falsk tillvitelse, ofredande samt bedrägligt beteende samt skadestånds krav. Även ett civilrättsligt mål kommer att komma upp gällande skulder.
Ett enskilt åtal mot ex. flickvännens mamma kommer med!
När man som medborgare blir överkörd på detta sättet så har man inget val, det jag har lärt mig under dessa 6 månader gällande hur illa det kan gå om man inte passar sig och är på sin vakt.
Idag ligger det mängder av anmälningar om tjänstefel, ligger en uppsjö av anmälningar mot polis, åklagare, tingsrätten, socialförvaltningen och enskilda myndighets personer hos JO, det ligger anmälningar hos JK, hos JÄMO (DO).
Och svaret på frågan, självklart förlorade jag i ti1ngsrätten! Ex. flickvännen framtog som trovärdig!!
Jag skriver en blogg om detta, där jag presenterar alla myndigheternas påhitt, mina anmälningar och gissa vilka som är bland de mest frekventa besökarna? Jo, polisen, åklagarmyndigheten, domstolsverket och riksdagen!
Jag säger inte med detta inlägg att våld i relationer förekommer, för det gör det utan belyser hur illa det kan gå när en kvinna med stödgrupper i ryggen anmäler en man och fabricerar förhör och bevis. Och hur myndigheter sedan mörklägger sina misstag för att skydda sig själva!
Ett bra exempel är boken "GÖMDA" som är i blåsväder, vad är sant? Inget snack om att det förkom våld i relationen, men resten? Det som gjorde det så spektakulärt? Sant? Nej säger den fakta som Antonsson presenterar! Har Marklund presenterat någon fakta? Varför trodde en miljon svenskar på henne?
Nu handlar inlägget inte om det utan om mig och mina problem...för dem tar aldrig slut!
Tyvärr!
Uttalanden från polisen: Vi gav XXXX besöksförbud mot ZZZZZ för att hon sprang här så ofta så det var en enkelt lösning! (Man gav alltså mig ett besöksförbud för man var trött på ex. flickvännens springande?)
Uttalanden från polisen: Säger till mig: Akta dig för ZZZZZ hon är farlig för dig! (Borde hon då inte få besöksförbud mig mig?)
Ja, jag har försökt förhandla med ex.flickvännen, med polisen, med åklagare men det bara stoppar huvudet i sanden och mörklägger så mycket dem kan.
SANNINGEN SKADAR DEM, INTE MIG! Men hur får jag chansen att förmedla sanningen, när myndightera gör allt dem kan för att dölja den?
Jag vet inte!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-19 13:32
Liten uppdatering:
Fick idag brev om att vi skall upp i rätten men åt motsatta hållet. Nu är det min ansökan om besöksförbud som skall behandlas. Självklart fick jag den avslagen så begärde förhandling i ärendet och nu är det snart dags för den.
Frågan om det blir en fars likt den senaste förhandlingen? Kan hoppas att dem lärt sig något från senast. *hoppas*