• Sommarluft

Kvalitén på GeKås bebiskläder??

Jag älskar GeKås och ska dit i helgen för att inhandla massa saker till vår kommande bebis. Kul!!
    Vad har ni för erfarenhet av kvalitén på bebiskläderna? Är det något av deras märken som håller högre kvalité och tvärtom. De första kläderna används ju inte så länge, så kanske behöver man inte "PoP-kvalite" på dessa.. Vad tror ni?

• Svar på tråden Kvalitén på GeKås bebiskläder??
  • Imox

när jag var där (1 år sedan) så hittade jag inga kläder alls i 50 eller 56... men men tycker dom har små storlekar på barnkläder är väl nått att tänka på :) köpte en gullig dress där i 68 tänkte inte på den förrens grabben hade 68 i storlek på kläder och då var den jätte förliten :(

• Folkracetjej

min tös har haft mycket gekås kläder! vi har aldrig varit missnöjda! Dock kan jag uppleva att dom bodyna med giraff på lappen i nacken är smalare medan dom med björn känns lite bredare! Men hon har haft massa ge kås o har det fortfarande vid 16 månaders ålder! Det kan ibland vara svårt o hitta i strl 50 hittade bara några plagg men linnea vägde 4125 så 56 va inte jätte stort på henne!

• Pixxi

Det skiftar jättemycket... ibland gör man riktiga fynd ibland får man vad man betalar för.
    Ytterkläder är bättre än hm o lindex o mycket billigare...

• lilla hej

Helt ok kvalitet på kläderna!
    Jag köpte ngt startset (med giraff) med någon kofta i som min dotter fortfarande kunde ha innan jul då var nästan 8 mån (strl 50/56)

• Imox
    lilla hej skrev 2009-01-19 08:57:36 följande:
    Helt ok kvalitet på kläderna! Jag köpte ngt startset (med giraff) med någon kofta i som min dotter fortfarande kunde ha innan jul då var nästan 8 mån (strl 50/56)
    oj va olika det kan vara!!
  • BulanOchJag

en del bodys var helt ok, andra riktigt skräp(spricker vid tryck-knapparna i grenen). Köpte vinteroverall där senast. 3 av 5 tryck-knappar till luvan har gått sönder, så vi har tagit av den. Annars är den lika varm/vattentät som en lindex-overall.

• fiamalm

Små i storleken, har tyvärr själv inte köpt nåt som varit vidare bra kvalitet, men har man tur kan man hitta lite märkeskläder där, svärmor har köpt både Alfons och Laban kläder till lillen. Köper inga kläder där mer då jag hellre köper billiga kläder på typ Lindex som håller bättre. Blir ju mer ekonomiskt i längden då fler barn kan ha kläderna då.

Fast de har mängder med bra sockar, bla Novali som kostar ca 30:- per par i vanliga affär, där kostar de typ 12:-. så hamstar i olika storlekar om de har de när du åker dit.

• Sommarluft

Vad kul att ni svarat så fort!! Tack! Tar gärna emot fler åsikter om någon har någon annan erfarenhet.

• PaulineS

Jag handlar nästan allt på GeKås! Jag är nöjd, det har funkat till båda barnen.... Var några tights som färgen var dålig på, den blev jättematt vid första tvätten. Fast det har jag varit med om på kläder från andra ställen oxå. Märket på just nämnt pladd var popcorn (om jag ej minns fel)

Svar på tråden Kvalitén på GeKås bebiskläder??