• Anonym (plastik)

Full bukplastik, bröstlyft och bröstförstoring. Någon fler?

Jag har efter två täta graviditeter fått väldigt slapp och putande mage och hängande bröst. Mår väldigt dåligt över detta då jag alltid varit i form och det är väldigt viktigt för mig att se bra ut. Har efter konsultationer med läkare bestämt mig för en full bukplastik där även musklerna kommer att bli ihopsydda så putet minskar. Har 2-3 cm glipa mellan bukmusklerna som det är idag. Sen ska brösten lyftas och fyllas lite. Min bröst har minskat från en c-cupa som jag hade innan jag blev gravid till en a-b cupa nu. Har massor med löst rynkigt skinn på brösten. Brösten kommer inte att bli så stora utan jag siktar på en c-cupa som jag hade innan.

Operationstid är nu bokad i februari och jag är så nervör och förväntansfull. Min mamma kommer att bo hos oss i två veckor efter operationen för att hjälpa till med barnen. Vill gärna dela min väntan med fler som ska operera sig eller har gjort det redan och kan dela med sig av sin erfarenhet.

• Svar på tråden Full bukplastik, bröstlyft och bröstförstoring. Någon fler?
  • Anonym (samma)

Jag skulle vilja göra precis samma operation som du. Kommer dom göra allt på samma gång?
    Hur mycket får du betala för det? (Om jag får fråga)

Hoppas du blir nöjd!!

• Anonym

Du måste vara desperat ... hur gamla är dina barn?

• Anonym (plastik)

Självklart får du fråga det! Jag får betala 80000 och det kommer att göras under samma operation. Det kommer vara två läkare som opererar mig samtidigt så jag inte ska vara sövd så länge

Hoppas verkligen att det blir bra, lite nervös över resultatet minst sagt.

• Anonym (plastik)
    Anonym skrev 2009-01-19 11:12:23 följande:
    Du måste vara desperat ... hur gamla är dina barn?
    Varför skulle jag vara det? jag vill bara se ut som innan mina barn Jag är bara 29 och vill inte se ut som 45  år då kroppsmässigt.
  • Anonym (plastik)

Mitt yngsta barn är snart 1 år.

• mama no1

Jag förstår dig, jag kommer också operera mig om jag mår dåligt över min kropp sen...

• Anonym (samma)

80000 låter inte alls farligt ändå tycker jag.

Men vet du hur det funderar ex om man skulle bli gravid igen och hur det fungerar (om det fungerar) med amning när man gjort operation?

• gulemamman

ts-bry dig inte om anonyms kommentar!! Såna kommentarer kommer bara från bittra stackare som är livrädda att andra ska se bättre ut nän de själva och som inte kan acceptera att man vill se ut som man gjorde innan barnen!!
    Kör hårt och gör som du själv vill . Du kommer bli helnöjd .
    Jag har gjort en bröstförstoring efter 2 barn eftersom mina bröst försvann helt efter avslutade amningar. Har nu fått tillbaka min c-kupa och är kalasnöjd! Ångrar mig inte en sekund!
    Sen kan dessa bitterf****r som uttalar sig som anonym gjorde säga vad de vill !

kram på dig

• Anonym (vill oxå)

Precis vad jag skulle vilja göra.
    Lycka till!
    Men 80 000 för allt låter billigt...Har kikat runt och aldrig kommit i närheten av den summan.

• Anonym (plastik)
    Anonym (samma) skrev 2009-01-19 11:18:33 följande:
    80000 låter inte alls farligt ändå tycker jag. Men vet du hur det funderar ex om man skulle bli gravid igen och hur det fungerar (om det fungerar) med amning när man gjort operation?

Jag har frågat och det ska inte påverka sa läkaren. I så fall faller det under komplikation så det kan ju försämras men i normalfallet ska det inte göra det.

Svar på tråden Full bukplastik, bröstlyft och bröstförstoring. Någon fler?