• smille

puregon , vågar jag ?

Jag har efter min 3 ivf behandling rätt så mycket puregon kvar . Nu är jag desperat så jag funderar på att använda puregonet på eget bevåg innan ägglossning och försöka på egen hand ?! jag vet ju att det finns dom som endast har använt puregon , och sedan prickat in ägglossningen själva ! vad tror ni , vågar jag ! jag har ju koll på hur mycket puregon jag tagit förut .
    kram lilla jag

• Svar på tråden puregon , vågar jag ?
  • RosenRos

Det är ingen risk för cystor som med pergotimme?

• Meddelande borttaget
  • Laska

Hej, Smille!
    Jag skulle inte rekomendera det, om jag skriver inte för sent.
    Jag har gjort puregon 2 gånger och det krånglar hela tiden, så att jag får 3 ägg, som räcknas som överstimulering=risk för din och barnens hälsa under graviditeten.
    Nu står vi i kö för ivf, men min l'kare säger att om ivf ska misslyckas då kan vi förstätta med henne att kontrolera min puregon behandling.
    Så, vänd dig till din läckare!!!!

• Godisråttan81

Hej! Jag skulle heller inte våga själv för risk för överstimulering.. Har Användt Puregon 8 ggr + 1 gång i samband med IVF. Å doserna har varierat mellan 33IE och 250IE för mig.. Olika många älblåsor har det blivit varje gång.

• Pinno

Hej! Jag har bara använt Puregon i samband med insemination, dvs jag tog i ca 10 dagar innan jag fick en ägglossningsspruta. Jag hade inga som helst problem men tog å andra sidan bara 50 enheter per dag. Hade också mycket över och vi funderade på om vi skulle försöka lite på egen hand under julen, men det behövdes som tur var inte... Kan inte råda dig till nåt men jag tog som sagt 50 enheter per dag i ca 10 dagar.

• Pinno

...och vill bara lägga till att det bara finns en bebis i magen.

Svar på tråden puregon , vågar jag ?