För varmt för barn i Thailand i mars?
Ställde frågan i Thailands-tråden, men den stängdes innan någon hann att svara :)
Så min fråga är då, är det för varmt i Thailand i mars, för att ha barn (2 år) där?
Ställde frågan i Thailands-tråden, men den stängdes innan någon hann att svara :)
Så min fråga är då, är det för varmt i Thailand i mars, för att ha barn (2 år) där?
Jag tycker inte det är för varmt. Vi åker dit på torsdag med vår 1-åriga son. Blir första gången vi åker dit med barn. Det är ju jättemånga barnfamiljer som åker till Thailand varje år. Tycker absolut ni ska åka!
Det är väldigt varmt i Thailand i Mars och luften är extremt fuktig där. Det var knappt att man stod ut imellanåt. Men ändå tror jag inte det är högsässong då..
Personligen skulle jag inte ta med så pass små barn till Thailand i den hettan. Och dessutom är det ju flygtid på 13 timmar dit så jag skulle nog rekomendera något som både är närmre och lite svalare. Men det är ju olika vad man tycker:)
Jag vet när vi flög dit så var det ett par som hade med sig en liten bebis som inte kan ha vart mer än ett par månader, den bebisen var tyst hela resan till skillnad från de andra större barnen i planet som gapade, lipade och skrek halva resan, heheh:) Så visst går det. Men jag skulle inte ta med mina barn dit förrens de blivit större..
Jag är oxå sugen på att resa, hade vart helt underbart!
Vi har varit i Thailand med henne en gång tidigare, när hon var 9 månader. Den gången var vi där i november och det var ganska mulet mest hela dagarna. Lite trist, men egentligen ganska praktiskt med tanke på en bebis.
Är inte alls orolig över flygresan, utan snarare värmen i så fall. Om det är så där tryckande varmt, så är det ju inte så kul. Men samtidigt, vi lär ju vara i poolen en hel del ändå.
Dottern är nämligen ett badmonster...
Puffar lite, då jag gärna vill höra fler erfarenheter av Thailand i mars
Ge bra med vätska så funkar det... (Undrar om man skickar thailändska barn i Thailand utomlands till ett kallare klimat under de varma månaderna ). Det som kan vara är väl att det är lite obehagligt. Men i skuggan och med kläde/solhatt som kyls av med vatten så klarar man värmen alldeles utmärkt även om man är skandinaviskt barn...
På stranden finns det oftast stora parasoll, sen om man är på shoppingtur så är de flesta affärer utrustade med ac så man brukar klara sig rätt bra!
Tror inte att det är någon fara alls!
Klart dom fixar värmen, barn klarar det bättre än vi gnälliga vuxna.....Och jo det är högsäsong i thailand i mars så räkna med en 30-35 grader men så länge ni smörjer in ordentligt och drocker enormt mkt och såklart badar massor så kommer dom älska det....Det jobbiga är nog planet dit....
Resa till Kamala bokad!
Tack för alla inlägg!
Åh jag vill med!!! Vi var i Thailand i april förra året och det var väldigt väldigt varmt!!! Och solen tog bra mycket mer än både i Nov,dec, och januari... Vi hade den högsta solskyddsfaktorn men ändå var det svårt att inte bränna oss... Men helt klart underbart...
Till våran då 3åriga son hade vi en UV dräkt, men den kunde vi inte använda för att han fick väldiga värme utslag av den, så det slutade med mycket solskydd, och t-shirt både med korta och långa ärmar....
Ha en underbar resa!!!!!