• lyckligt gift

Blanda svart och ek?

Kan man ha svart köksbord i köket?

Och kan man blanda svart och ek??

Ska göra om i kök, hall och vardagsrum och tycker svart och ek ä jättefint, men tänker att svart i alla rum blir lite mörkt, men ek känns så tråkigt. Har kikat på vitt också, men vet inte hur det skulle bli.

Vad tycke rni man ska ha i kök, v-rum och hall??

Har väldigt neutrala färger på tapeterna så dom stör inte in.

Ska ha en ny soffgrupp och den ska vara svartmelerad tyg (soffa med öppet avslut)

Hjälp mig, blir tokig.... Vet varken ut eller in.

• Svar på tråden Blanda svart och ek?
  • Pucko Buffy

svart köksbord - klart du kan, det kan vara skitsnyggt

svart o ek går utmärkt, särskilt ljus ek o svart är snyggt.

I köket kan det vara snyggt att ha svartvitt chackmönster på golvet.

Svart soffa till ekgolv blir kalassnyggt. Lägg antingen en neutral matta framför soffan eller en ordentlig färgklick med mönster. Ett neutralt men snyggt soffbord blir skitsnyggt till.

Vi har ekgolv i kök, v-rum och delar av hallen. Vi har precis lagt in svart klinkers med mellangrå fog á 6 kvm i hallen, framför ytterdörren och det blev skitsnyggt. Vi har även grå/svart mosaikkakel ovanför diskbänken. I badrummet har vi svart klinker på golvet och stora vita plattor på väggarna.

Svart vitt o ek är snyggt ihop. sen kan man "värma upp" med färger på tygerna. Jag älskar varma färger på vintern och lite kyligare på sommaren.

Jag tror ni kommer få skitsnyggt, lycka till

• Maria222

Svart och ek passar bra, men det kan bli lite mörkt, därför tycker jag att det är fint att blanda in lite vitt också. Vårt köksbord är mörkt valnöt på bordsskivan och vitt på benen, till det har vi en mörk brun fondvägg med nästan svarta inslag, samt bänkskivor och golv i ek, du är välkommen att kika i mitt galleri om du vill.

Mamma till Kevin född 0706.
  • Guido

visst kan du blanda svart och ek. håll dig i övrigt till färgskalan från vitt till svart dvs nyanser av grått som bas. Sedna kan du skifta accentfärger på kuddar, gardiner och kanske också mattor.

Svar på tråden Blanda svart och ek?