• pethra82

positivt cb och neg rfsu...???

hej!! för 2 dagar sedan tog jag ett cb och det visade pos (bim-4) igår visade cb oxå svagt pos. (lite starkare än för två dagar sedan) och i dag tänkte jag att jag tar ett rfsu för att vara på den säker sidan....jag har ju ändå inte bim förrän på tisdag.... det visade bara en svag svag skugga... någon som varit med om att cb visat innan bim men inte rfsu???
    eller har jag fått sota för att jag testade så tidigt och fått ett tidigt mf???? *orolig*

• Svar på tråden positivt cb och neg rfsu...???
  • pethra82

ingen som varit med om detta... ??

• Bananna

Ja förstår inte varför du inte väntar... Ett plus är ju alltid ett plus...men om du ändå är osäker så vänta tills onsdag eller torsdag innan du testar igen...

Lycka till...

Nackdelen med att tesata för tidigt är ju att de kan bli tidigt missfall...(försenad mens).

• pethra82

du visste ju uppenbarligen inte... så varför svarar du???
    att jag testde är ju GIVETVIS

• pethra82

för att jag känner mig gravid och är nyfiken....

• Filippinan

Pethra: det är jättemånga här på FL som testat positivt med CB och negativt med RFSU. Jag har sökt på RFSU på forumets sökfunktion och nästan alla inlägg som finns om det testet är att det är dåligt. Du kan söka själv.

Om du har testat positivt och utslaget med CB fortsätter att bli starkare skulle jag inte oroa mig för missfall. Däremot om det blir svagare kanske man kan misstänka det. Men så länge du inte blöder är nog inte risken så stor. Vänta några dagar och testa med CB igen så ska du se att det går bra!

Kram

• pethra82

tack snälla fillipinan!! jag ska söka med engång!! vet inte varför jag är så nervös men jag tror det är för att man läser om så många som får tidiga mf....
    tack igen

• Lilla melonen

Jo mitt RFSU test förvirrade mig oxå..Jag hade då testat positivt med cb ett par dagar efter bim eller nåt (ett par dagar innan RFSU)..RFSU:s test såg negativt ut, som du säger, bara en svag skugga. Men nu e jag i vecka 35 så jag tror att det är en bebis därinne

• pethra82

tack lilla melonen... om melonen nu är så liten längre i v.35
    och tack igen fillepinan!! sökte på frsu och nu är jag hur lugn som hels!! det är ju jätte många som varit med om samma som jag *tjohoo*

• d1linda

JAHA! då kanske det är därför jag fått neg hela tiden!?
    Jag skulle haft min mens för 12v sedan! och har testat med RFSU test...
    NU ska jag genast köpa ett CB!! :)

• Filippinan

Pethra: skönt att du blev lugn. Jag tror verkligen att du är gravid om du visat pos två ggr med CB som är ett tillförlitligt test. Jag fattar inte att RFSU-testerna får säljas för de marknadsförs ju som att de kan testa positivt en hel vecka före BIM vilket verkar helt sjukt med tanke på att alla ägg inte ens implanterats i livmodern en hel vecka innan utebliven mens.

• Aran

Jihoooo!!!!! Är såååå glad för din skull!!

Lycka till nu..

• Jennie med ie

Jag har vid 2 graviditeter fått positivt med cb och samtidigt eller efteråt fått negativt med rfsu, så du är inte ensam. rfsu kör med skicklig marknadsföring när de skriver ut siffror för hur säkert deras test är även före beräknad mens, men i verklignehen är säkerheten ungefär som på alla andra test men de anger inga sifror så tidigt.

• pethra82

provade med cb igen och det blev ett steck precis som igår!!! tack alla som funnits här när jag varit så nojjig!! hejdå rfsu o HEJ cb!!
    *stor kram*

• Maddiz20

pethra82: Jag tror nog att du är gravid. Testa igen på tisdag så får du nog ett jätte starkt plus :) O vad gäller rfsu=skit, för det har aldrig fungerat för mig!

• Jennsan79

Grattis Pethra82!!!!

Någon som vet hur det är med BoN gravtest. De står oxå att de ska visa vid en hcg nivå på 25!

Svar på tråden positivt cb och neg rfsu...???