• tosse9

Ni somfått barn i v 35 - hur länge fick ni vara kvar på sjukhuset? Gick allt bra?

Är gravid i v 34+4 och slemproppen uppenbarade sig imorse och varje gång jag går på toar sedan dess. Blodig och jättemysig geleklump :*( Har ringt förlossningen och hade lämpligt nog bm-besök inbokat ändå idag. Både förlossningen och bm verkar "lugna", den kan stanna ett tag till, men skulle den komma nu verkar det vara ok det också. Vill gärna höra erfarenheter från er som fött i v 35! (Kan tillägga att jag varit sjukskriven sedan v 28 pga många sd och förkortad tapp). Tack på förhand. Man blev allt lite nervös när den låg där och dallrade på toapappret Förvånad

• Svar på tråden Ni somfått barn i v 35 - hur länge fick ni vara kvar på sjukhuset? Gick allt bra?
  • linedja

Nu är min son iofs född i v. 36+4, så där är du ju inte riktigt än... Men i vilket fall som helst så stannade vi bara tre dagar på BB. Sonen behövde ingen speciell hjälp, så det var lugnt att åka hem.

Men barn födda i v. 35 brukar ju klara sig bra. Kan ju kanske behövas lite solning och hjälp med att hålla värmen, men rent generellt så brukar det gå bra har jag läst!

Lycka till!

• lucki

När jag fick tredje barnet, så "släppte" slemproppen redan i v.30.
    Våran älskling är ändå född i v.39+

Så det måste ju inte vara förlossningen som drar igång

Lycka Till

• SIN74

Min minsting är född v35+3. an låg första natten på IVA sedan flyttade vi in på Neo. Vi fick stanna en vecka. Han fick ligga på värmesäng, ha en kontroll av syresättningen i blodet och sola ett par dygn. Lite förhöjda gulsotsvärden. Han ammade från början och fick lite extra på kopp. Vägde 2940 g, 51 cm lång så han var stot för att komma lite tidigt.
    Hoppas att allt går bra för er nu!

• TdF

Den 24 nov var jag så dålig att det blev akutsnitt. Grabben mådde dock bra hela tiden, fick ha cpap-mask ett par dagar och sola lite men annars gick det väldig bra och vi åkte hem efter knappt 2 veckor.

• pellepluttskrutt

Min son är född i v.35. Vi fick bo kvar på Neo i tre veckor eftersom han sondmatades och hade gulsot. Men annars så gick allt väldigt bra. Tyckte att det var väldigt jobbigt då, men så här i efterhand så var det en mysig tid :)

• Erik Forsell

tosse9 skrev 2009-01-19 13:51:45 följande:

Är gravid i v 34+4 och slemproppen uppenbarade sig imorse och varje gång jag går på toar sedan dess. Blodig och jättemysig geleklump :*( Har ringt förlossningen och hade lämpligt nog bm-besök inbokat ändå idag. Både förlossningen och bm verkar "lugna", den kan stanna ett tag till, men skulle den komma nu verkar det vara ok det också. Vill gärna höra erfarenheter från er som fött i v 35! (Kan tillägga att jag varit sjukskriven sedan v 28 pga många sd och förkortad tapp). Tack på förhand. Man blev allt lite nervös när den låg där och dallrade på toapappret
    Vi har två barn födda strax före v 35. Utöver lite solsken (både via 'solarie' men även med placering av vagnen intill fönstret) så gick allt galant. Vid båda tillfällena stannade vi tre dagar på förlossningen. Vi hade säkerligen fått stanna längre om vi ville men längtade hem till övriga familjen.
    Har man, via ultraljud, kollat hur mycket fostervatten du har samt barnets ungefärliga vikt?
    All lycka till dig - tänk att det snart är dags!
  • Proletariatet

Sonen föddes i v.35+1 efter att jag spenderat 13 veckor i en sjukhussäng pga sammandragningar och kraftigt förkortad livmodertapp.
    From v.30 var jag öppen fyra centimeter.
    Vi fick ligga på neo i endast fem dagar, sen hem på permission och när vi kom tillbaka blev han utskriven! Gick hur bra som helst, han vägde 2475 gram och var 46 cm lång, en riktig bjässe jämfört med sin lillasyster som när hon var som minst vägde ungefär två kilo mindre och var 29,5 cm lång.

Lycka till!

• tosse9

Puffar för å se om det finns fler svar därute :) Tack till er som svarat!

• Sommaren2006

Jag hörde när jag låg inne att man brukar få komma hem när barnet skulle vara 36 v i magen,eller lite mer.

• Ninde81

Våran kille e född i v.35+4 fick sola ett dygn på vanlig bba vad var vi i 5 dagar å sedan hem. :)

Svar på tråden Ni somfått barn i v 35 - hur länge fick ni vara kvar på sjukhuset? Gick allt bra?