Vår son som är ca 12 veckor somnar mellan 19.30 och 21.30 för natten (somnar oftast runt åtta) och sover till 08.30 eller lite senare med en eller två amningstillfällen lite halvsovandes under natten på ca 10 min per gång.
På dagarna är han oftast inte vaken länge än 2 timmar i sträck. Om han somnar inne sover han runt 40 minuter, ev längre om man gungar honom igen i famnen, mjukliften eller annat som rör sig. Somnar han på promenad eller i bilen sover han gärna 2-3 timmar. Om han sover lite ena dagen sover han mer nästa dag och är knappt vaken alls då istället.
Första veckorna var han nästan alltid vaken två timmar på natten, somnade gärna runt 01.00 och gjorde morgon vid 07.00- så vi har ett enklare liv nu... speciellt eftersom storasyster börjat sova längre på mornarna också.
Han äter med ca tre timmars mellanrum på dagen och natten varierar: matpaus på antingen 4 eller 7-8 timmar.
Tycker det låter som din son sover helt normalt, det är ju så stor skillnad redan från början. Jag har stort sömnbehov och det verkar mina barn fått med.