• Madelenin

Hjälp från Stockholmare! Vilket sjukhus?

Lite väl tidigt att börja fundera på detta då jag är i 8+0 idag.

Men, vilket sjukhus tillhör man om man bor på Östermalm (Gärdet)? KS ligger ju nära, men jag misstänker att det kan vara DS ändå.

Någon som vet?

• Svar på tråden Hjälp från Stockholmare! Vilket sjukhus?
  • riotflickan

Bor i Hjorthagen. Hör till DS. Har varit där ett antal ggr redan pga förvärkar och prematura sammandragningar och är mycket nöjd med det bemötande jag fått.

• Madelenin

Okej, tack för svaret!

jag födde på Södersjukhuset förra gången. har legat inne där tidigare pga en krossad armbåge. Känner mig lite "hemma" där. Men jag får ställa in mig på DS då!

• riotflickan

Tycker att personalen där är bra, och det är väl det viktigaste!

Sen är det nyrenoverat också, om man nu bryr sej om det. Verkar som om pappan oftast får stanna också.

• Madelenin

Ah - viktigt viktigt! Och nyrenoverat är toppen.

Nyrenoverat är också trevligt. Har bott i Hägersten, vilket gör att man egentligen tillhör Huddinge Sjukhus. Hudding sjukhus är inget mysigt ställe. Sjukhuset som gud glömde!

• majjaanders

Om du inte har anmält dig till mvc ännu så tycker jag att du ska anmälla dig till bb-stockholm eller mamamia,

bb-stockholm har egna förlossningar
    och mamamia är ansluten till danderyd.

• Madelenin

Jag ska till Mama Mia på fredag!

Tack för tipset ändå!

• evani

du får välja vilket sjukhus du vill för din förlossning, (förutsatt att de inte har fullt) from 090101 så går förlossning in under vårdval. Läs mer på vårdguiden.se

• riotflickan

evani skrev 2009-01-19 16:00:29 följande:

du får välja vilket sjukhus du vill för din förlossning, (förutsatt att de inte har fullt) from 090101 så går förlossning in under vårdval. Läs mer på vårdguiden.se
    Ah, coolt, det visste jag inte!

När jag ringde in i torsdags (nä, det var falskt alarm...) så ville hon ha mej till sös för att hon trodde jag hörde dit (visste inte var Hjorthagen låg...) Försöka kan de ju!
  • Madelenin

Men så spännande!

jag är ju en vanemänniska och har som sagt legat inne på SÖS.

Skulle gärna föda där TROTS att de glömde bort mitt kejsarsnitt när förlossningen inte kom igång. och att de hävdade att jag var fullt bedövad trots att de glömt fylla på bedövningen...

Samtidigt så är det nytt barn - med ny man. Så det kanske vore bra med ett nytt ställe att skapa minnen kring.

• riotflickan

Jag tror att alla de stora sjukhusen är bra: ds, sös, ks, huddinge etc... Men man är INTE peppad på att bli skickad till Södertälje som mina bekanta, det är ju trots allt en bit. Men det var i våras när det var knökfullt överallt.

• iacata

Njae SÖS är inte så bra... rekommenderar inte det stället.
    Det är bara en massa snurr på alla där.. Högra handen vet inte vad den vänstra gör osv.

• Trine

Som jag ser det handlar det mest om i vilket "förlossningsarbetslag" du hamnar - och det är ju lite svårare att påverka...

• Madelenin

Borde inte förlossningsvården vara hyfsat jämn?

Svar på tråden Hjälp från Stockholmare! Vilket sjukhus?