• Anonym (=()

Upptäcks cancer i magen genom blodprov?

Har lidit av magproblem i flera år men det har eskalerat ordentligt på sistone med smärtsamma, långdragna magsmärtor då varken alvedon eller kramplösande tabletter hjälper. Jag har för länge sedan opererat bort gallblåsan så det är det inte. Det blir värre efter födointag även om den inte är fet eller kryddad. Läkaren har tagit ett blodprov men de vita var många och fler än de röda vilket var okej. Levervärdet var lite förhöjt. Är det möjligt att se magcancer genom blodprovet dvs på antal mängd röda blodkroppar?
    Jag äter losec varje dag men inget hjälper. Det är inte alltid jag får ont i magen men minst en gång i månaden och då blir jag alldeles illamående, kallsvettig och måste rusa till toan. Fixar då inte att vara kvar på jobbet utan måste gå hem direkt. Det funkar ju inte att må så i längden.
    Hur upptäcker man cancer i tidigt stadium?

• Svar på tråden Upptäcks cancer i magen genom blodprov?
  • Anonym

Vad säger läkarna om din canceroro?

Har du inget sagt är det dags för det nu....

• Anonym

Det kan upptäckas genom bl.a blodprov, urinprov och röntgen.

• Anonym (=()

Ingen här som har magcancer eller haft någon anhörig som har det?

• Anonym

En släkting hade det. Därför skickade jag länken så att du kan läsa mer. Har du fått en diagnos eller är du rädd att du har cancer?

• Anonym (=()

Jag har inte fått diagnosen men vi har cancer i släkten och jag har nu starka smärtor som har ökat gradvis, min familjeläkare är förbryllad och vet inte vad det är men som sagt blodprov har tagits. Har fått remiss till kirurgen men det är lång väntetid och jag blir ju orolig när jag mår så dåligt ibland och ständigt har obehag,sveda och smärta till och från.

• Mamma S

Är det uppe i magen du har ont eller i tarmarna? Har du inte gjort någon gastroskopi eller koloskopi?

• Anonym (=()

Smärtan börjar ca 30-45min efter att jag har ätit (inte alltid men som sagt ibland utan förvarning och då även mild mat). Sedan ökar smärtan gradvis. I början har jag mest ont i magsäcken och sedan ökar det så att det blir i hela mellangärdet ner till naveln. När läkaren tryckte på magen så gjorde det ont i nedre delen av magsäcken sa hon.

• Anonym (=()

Jag har inte gjort någon undersökning.

Svar på tråden Upptäcks cancer i magen genom blodprov?