blodprov= gravid gravtest=inte gravid ??????
hur många har det visat sig som ovan ??????????????????????????????????????????????????????????????????????????
hur många har det visat sig som ovan ??????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Blodprov är känsligare än urinprov dvs kan mäta mindre nivåer av hcg = grattis du är gravid!!
HOPPSAN...
Grattis!
-Hoppas jag...!
-Hur långt gången är du..?
-Alltså, hur sent testade du med gravtest o fick neg..?
Grattis igen!
jag vet inte om jag är direkt gravid men .funderar om det har blivit så för någån
Ah...sorry!
-Trodde att du menade att du varit med om det...
He he...man blir lite trögtängt på äldre dar...får skylla på att jag är "lantis"...
hihi nejdå det e inte lätt och veta om man inte skriver ordentligt
men tjejer känner ni någon eller har ni själva varit med om en sådan incident
hopp o hej
okej är jag på fel forum
har läst nånstans att det har skett att det visade inget på gavtest men gjorde de definitivt på ett blodprov
men hittar inte det nånstans?
Ett blodprov kan visa positivt redan 7-12 dagar efter ägglossning. Alltså, är det i tidig graviditet kan stickan vara neg och blodprovet pos.
Har fått höra att personer som är låghormonare, eller har hormonspiral (?) kan visa neg på gravtest efter gravtest men visar positivt på blodprov....
Alltså kollar man HCg i blodet så får man ju svar på exakt hur mkt det är, har man mer än 5 (eller är det7?) så är man gravid. "Vanliga" gravtest brukar inte känna av mindre än 50 (Eller är det 25??). haha...har inte exakt koll på siffrona, men via blodet syns ju minsta lilla höjning.
En kompis till mig mådde illa och var yr under en tid... under några veckor gjorde hon 3 gravtest som alla visade negativt. Hon hade mens som vanligt, så hon trodde hon blitt sjuk och sökte läkare. Han undersökte, tog prover... några dagar senare ringer han och säger att hon är gravid. Då trodde hon att hon var i ungefär v. 9. Men vid rutin UL i v. 18 visade det sig att hon var 5 veckor längre gången... hamnade plötsligt i v. 23...
Det betyder ju att hon fortfarande fick minus när hon var i v. 13.
Jag har också hört att det finns vissa få kvinnor som inte får positivt på gravtesten, att hcg inte går ut i urinet utan stannar i blodet. Har också hört att det även kan vara olika från graviditet till graviditet. Men jag tror dock att det är väldigt ovanligt.