• Lacrima

bli av med vitlöksdoft!

Var bortbjuden igår och blev bjuden på mat innehållande massor av vitlök. Jättegott! Men tyvärr så luktar man ju vitlök i dag. Har ni några bra tips på hur man blir av med lukten?

• Svar på tråden bli av med vitlöksdoft!
  • Hallonröd

Persilja ska visst hjälpa ganska så bra mot viltöksandedräkt...så prova och ät en näve persilja

• Lacrima

Ja, får ta en sväng förbi affären och handla en knippe persilja. Ska nog ta och äta upp allt.

Någon annan som har fler tips?

• Anglatuss

drick MJÖLK!

ska va skitbra tydligen emot att bota vitlökslukt

• Lacrima

Okej. Får testa både mjölk och persilja. Har hört något om att banan också skulle hjälpa? Vet någon om det kan stämma?

• Supermummy

sorry, doften sitter i svetten och munnen och fingrarna när man skalat vitlök. Jag stank när jag gjorde högskileprovet i våras, jag testade allt!

• Supermummy

ja, fast jag svettades såklart endel då......

• Lacrima

Så om jag låter bli att svettas allt för mycket så borde det inte vara allt för farligt då?
    HAr iaf druckit lite mjölk å ätit en massa persilja nu, får väl se om det hjälpt något eller om kunderna kommer att fly sedan när jag ska jobba.

• clara02

banan har ja hört ska vara bra.

• Forellen

Har också hört att banan ska ta bort vitlöksdoft. Min syster åt mycket vitlök förut och tog alltid en banan efteråt, kände aldrig att det luktade speciellt mycket av henne.

• Lacrima

Ska testa banan också då. *s*
    Banan, mjölk och persilja... Något av de tre borde fungera, hoppas jag!

Tack för tipsen! Har ni fler på lager så är jag tacksam!

• NizzY

snart få du ont i magen gumman undr avad som hj'lper då

• Hallonröd

Men å andra sidan...man måste ju få äta vitlök....men visst man känner sig som om man vill be om ursäkt för att man luktar vitlök....

• Lacrima

Vet inte om det fungerade, men människorna runt mig verkade inte vilja fly iaf. Så det hjälpte säkert något...

Klart man måste få äta vitlök ibland, men samtidigt så känns det lite jobbigt att lukta det om man har kundkontakt.

Svar på tråden bli av med vitlöksdoft!