• Anonym

Blöder ur hål nr 1 när jag gör nr 2

ja, jag gö ett nytt försök, då det nog blev fel första, när jag går på toaletten o ska bajsa, så blöder det ur andra hålet, alltså inte ur rumpan... nån mer som har vart med om detta...
    tacksam om nån vet

• Svar på tråden Blöder ur hål nr 1 när jag gör nr 2
  • Anonym

Ur slidan eller urinröret?

• Anonym

ja du..förmodar att det e ur slidan, du tänkte på om jag hade uvi eller?

• Anonym (em)

vill inte skrämmas men en biverkan när man har cellförändringar är att blöda när man bajsar.

• Anonym

ok, även vid graviditet? Eller allmänt?

• Anonym (me..)

Jag blödde också så som du gör..
    Tyvärr slutade det i MF =/

• Anonym

Är du gravid alltså och blöder ur slidan? Kan bero på brustna blodkärl men som sagt även på att missfall är på gång. Du får vänta och se vad som händer.

• Anonym (me too)

Hejsan TS!

Detta fenomen har nu hänt mig vid 2 graviditeter, varav en är pågående. Jag har fått så i början med båda och även på slutet på förra graviditeten, då kollade jag upp det hela hos en gynekolog och han förklarade det som ytliga kärl som brustit. Han penslade på nåt medel som skulle hjälpa och sen kom det inte mer. Därav är jag inte lika orolig denna gång när detta fenomen hänt igen, men klart man hajar till. Dock är det så att det kan komma ena gången jag går på toa för att vara helt borta nästa gång.

Om du är orolig så kolla upp det.

• Anonym

mee to
    ursäkta uttrycket, men vågar man trycka på...vågar inte gå på toa,  rädd för att det ska bli värre

• Anonym (me too)

TS: Förstår oron och som jag skrev ena gången kan det komma för att nästa gång inte vara någonting. Jag kan inte helt ärligt säga vad som avgör att det kommer, men självklart är det väl större "risk/chans" om man är hård i magen t ex. Jag har kört på som vanligt eftersom det inte kommit mera och jag får inte ont i magen. Dessutom har jag nu ett levande bevis på att allt var okej, dvs i form av dottern som busar omkring här hemma, samt sett nästa bebis på UL och där var inga konstigheter. Om du är orolig, kolla upp det.
    Det som jag får på pappret är ju mera rosa/rött än klarrött. Vilken vecka är du i och kommer det mycket färskt blod?

• Anonym (Jag oxå)

Jag hade oxå så med min andra grav som tyvärr slutade i MA i v 14, fick det så tre gånger efter varandra i v 6, sedan kom det aldrig igen men som sagt bebisen dog i v 14. Vet ej om det har nån samband men om jag blir gravid igen så kommer jag dricka Lactulos som gör att avföringen blir mjukare och man behöver inte kryssta lika mycket.

• Anonym

hej
    jag äter tarmreglerande medel redan, jag har gått 7 fulla i mon, ska på vul på fredag då jag har haft 1 m o 1ma tidigare, tycker att blodet e klarrött, men jag har haft rosa/bruna flytningar nu i snart 1 vecka, o det axxelerera hela tiden, så jag tror tyvärr på mf...

• Anonym

o det kommer inte mycket, bara vid det tillfället när jag trycker på,

• Anonym (Jag oxå)

OK, ja det låter tyvärr som MF... , kram.

Svar på tråden Blöder ur hål nr 1 när jag gör nr 2