• sarismaris

Storlek på Kavat-skor till 1-åring??

Min minsta dotter är nu 9 månader. Har hittat ett par sk. lära gå-skor från Kavat på Ellos som jag är sugen på! (Har kod som ger 50 % på valfri vara + fri exp.avg) Tänkte att hon skulle ha dom till våren när det är dags att knata och gå Glad

Men vad ska man chansa på för storlek..? Hur mycket växer en fot i den åldern? Mätte hennes fötter för ett par veckor sen och fick det till ca 11 cm (svårt att få någon exakt längd..)

Innermåttet på skorna stl 19: 12,1 cm
                                     stl 20: 12,8 cm
                                     stl 21: 13,5 cm

Så, vad tror ni??

Towa 051125 & Ella 080413
  • Svar på tråden Storlek på Kavat-skor till 1-åring??
  • Julutzi

Jag hade nog satsat på 20...... Men det är ju utifrån va mina barn har haft för storlek närde varit 1år...

♥ Mamma till Julia 030527 och Emilia 080108 ♥
  • sarismaris

Ja, det är ju såklart olika! Hade nog mest funderat på 20 jag också!

• hallon74

Min äldsta hade 18 i sandaler när hon var ett. Två storlekar per år har hennes fötter växt sedan dess så jag räknar ungefär en centimeter per halvår.

Min yngsta flicka hade däremot 20 sin första sommar (när hon var snart ett) och har även hon växt med två storlekar per år.

Eftersom det nu är nästan ett halvår kvar innan sommaren så ska du nog räkna med att foten växt nästan en centimeter innan dess. Då du nog vill att skon ska räcka in till september så skulle jag också satsa på stl. 20. En halv centimeter för stora skor gör ju inget, dessutom sväller ju fötterna på sommaren så det blir nog bra med 20.

Passa på när det är billigt!

• Ullis 10

Men detta är rätt svårt o så är det ju så viktigt att det blir rätt. Hm. Blir ändå sugen att kolla nu :).

• Cecci78

jag har köpt strl 20 till min ett-åring, hennes fötter är 10,8 cm o skorna var som du skriver ovan i mått

• sarismaris
    Ullis 10 skrev 2009-01-19 20:37:32 följande:
    Men detta är rätt svårt o så är det ju så viktigt att det blir rätt. Hm. Blir ändå sugen att kolla nu :).
    Ja det är jättesvårt! Såklart bäst att prova när det väl är dags, men eftersom jag har ett så fint erbjudande, så kan jag bara inte låta bli Flört Blir ju bara 200 spänn och ingen frakt Glad

Kan ju alltid lägga ut på Tradera om det skulle bli helt fel. Jag kör på storlek 20!
  • Mollymajs

Min dotter hade med stl 20 vid ett.

Det är ingen kod du kan dela med dig av? har nämligen oxå kollat på skor på Ellos tänkte om den inte är personlig

• sarismaris
    Mollymajs skrev 2009-01-19 21:22:25 följande:
    Min dotter hade med stl 20 vid ett. Det är ingen kod du kan dela med dig av? har nämligen oxå kollat på skor på Ellos tänkte om den inte är personlig
    Visst kan jag det! Nä den är inte personlig. Jag hittade den i rabattkodstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-96/m39750306.html

195605 är koden.
  • Mollymajs

Tack. Såg den sen i rabattkoden så addidasen till lillfisen är beställda.

• Pumpilumpan

Min son har strl 19 på sina första vinter-Kavat. Måste bara säga att dem skorna är definitivt värt sitt pris! Fötterna är alltid varma även om vi har varit ute länge och han bara har ett par vanliga strumpor i!

• sofia23

min 16 månaders har 19 på vinterstövlarna i 20 på skorna

Svar på tråden Storlek på Kavat-skor till 1-åring??