Ge mig de bästa recept ni har på fläskfile tack
Hej på er alla. jag har tänkt bjuda på fläskfile imorgon. Har ni något bra recept
Hej på er alla. jag har tänkt bjuda på fläskfile imorgon. Har ni något bra recept
inbakad fläskfilé.
Bryn filén salta och peppra.
bre ett lager med vitlöksost på smördegen. Lägg fläskfilén på smördegen och rulla ihop sedan in i ugnen.
baconlindad fylld fläskfile-
Bryn en fläskfile krydda med salt och svartpeppar, när den är brynt gör ett snitt i den och fyll med ngn god färskost jag brukar använda cantadou vitlöksost. Sen lindar jag filen med bacon och in i ugnen till den är genomstekt.
Serveras med ngn god potatis ex hasselbackspotatis och tzatsiki el chilibeanerise och en god sallad
<!-- /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} p {mso-margin-top-alt:auto; margin-right:0cm; mso-margin-bottom-alt:auto; margin-left:0cm; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} @page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:36.0pt; mso-footer-margin:36.0pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} -->
500 g fläskfilé
1 gul lök
2 dl grädde
2 dl Creme Fraiche
2 msk chilisås
1/2 msk soya
1/2 msk worchestersås
1-2 vitlöksklyftor
rosépepar
vitpeppar
salt
Stek filén i skivor, salta och peppra. Bryn den hackade löken.
Blanda grädde, creme fraiche, chilisås, soya och worchestersås och koka upp. I med kryddorna. Lägg i filén och den brynta löken och låt småkoka 5-10 min.
Smaka av och se om mer kryddor behövs.
Öh, oj då.. Den nya betan skojar med oss sorry för koden...
Fylld Fläskfile med potatisgratäng.
Snitta en hel Fläskfilé på mitten(längden, EJ igenom)
Salta&Peppra efter smak, Kleta ner massa Bonjour vitlök, strö över Timjan, Finhacka soltorkade tomater (ej i olja) och tryck ner i fyllningen. Stäng filén med tandpetare och pensla på lite soja och Swhuush in i Ugnen i 175¤ ca 30 min SUUPER GOTT!!
En god pasta sås på fläskfile och uppskattad Stekt fläskfile i med grädde och färskost med kryddning/smak och pasta.
Fläskfilégryta:
Putsa & skiva en fläskfilé
Bryn lätt i stekgryta och salta och peppra.
Tillsätt 1 burk champinjoner samt 1 gul och 1 röd paprika hackade i bitar.
Häll i 3 dl grädde och koka upp, servera med ris.
Gott som attan och lika lätt
bara att bryna fläsksfileskivor i soya och vitlök. sen har man bandpasta med saffran i och rivna morötter i pastsan. apgott.
Jag ska passa på att rekomendera ett bra alternativ till fläskfilé, men som konstigt nog (tyvärr) inte är billigare. Och det är extramörad ytterfilé. Yummi, säger jag bara . Helstekt med lite hjälp av en ugnstermometer så blir den suuupergod
.
Skiva fläskfilén i ca 2cm tjocka skivor, stek så det får färg, fräs champinjoner, gör en grädd sås. sätt till portervin (var försiktig så det inte blir för mycket. lägg filéern i en form, häll över såsen o lägg potatismos runt kanterna o gratinera i ungnen. Enkelt o jätte gott..
Queequeg:
Det lät ju supergott! Vad serverar du till, har du någon sås eller?!
Brukar scervera någon potatisrätt till tex klyftpotatis, potatiskkaka, rösti, eller en risotto
Brukar oftast bara ha en kallrörd röra gjort på cream fraich smulad fetaost strimlad rödlök och lite slat och peppar till.
Skiva fläskfilén och bryn bitarna lägg i botten på en ungsfast form, skär strimlor av 1 röd paprika och lägg på detta. Skiva färska championer och lägg över så att det täcker det som redan ligger i formen (rätt mycket alltså), strö över 1 dl riven ost. Blanda 1 dl chilisås (den som ser ut som ketchup) med 2 dl grädde i en skål brevid och häll blandningen över hela härligheten, salta och peppra och in i ugnen på 225 grader i 20-30 min. Servera med potatisgratäng.
Vi gjorde jätte god fläskfile i helgen. Inbakad fläskfile.
Bryn hela fläskfilen och skär sedan ett snitt över hela.
blanda vitlöksost och sen kantarellosten, pressande ner 1 vitlöksklyfta. Fyll sedan skåran med osten och in i ugnen tills den är färdigt helt igenom.
Dela i skivor och servera med klyftpotatis och rödvinssås och gärna någon sallad. Mums!!!
Min sambo bryner fläskfilén (skuren och uthamrad i bitar) i stekpannan så att den får lite färg, sedan kokar han den i vatten. När vattnet är bortdunstat så häller han på grädde och kokar i. Vet inte exakt hur länge dock. När köttet är klart lägger han av det, och på "gräddspadet" gör han en urgod sås. Min egen mästerkock
Kör i marinerade vitlökar ett gäng och soltorkade tomater i olja i en mixer, kör till en röra. Snitta en fläskfile (eller kycklingfileer) på längden. I med röran linda med bacon runt hela filén. In i ugnen på 200grader i 20-25 min. Servera med en tzatziki och potatisklyftor.....
Nå, TS. Vilken blev det av alla mumsiga recept??