Unik doppresent?
Vi ska på dop om en månad och det är min svägerskas försfödde, en son.
Vi vill verkligen ge honom något speciellt, snälla kom med förslag!!
TACK!
Vi ska på dop om en månad och det är min svägerskas försfödde, en son.
Vi vill verkligen ge honom något speciellt, snälla kom med förslag!!
TACK!
Ett ganska roligt förslag är en riktig ståltermos med sonens namn ingraverat. Det fick min svägerska när hennes dotter döptes, jättefin present och bra att ha när man ska ha med sig vällingvatten och dyl. Sedan kan den ju användas tex på utflykter på dagis och i skolan. Annorlunda och fin doppresent.
Vår lilla Wilma fick en alldeles underbar dopgåva av sina gudföräldrar(min bror och syster). En liten specialbeställd guldring med en sten i(inte en diamant utan en zicornia eller vad dom heter) som passar hennes finger nu. Men eftersom att hon inte får ha den på fingret så hade dom hängt den i en kedja så att det blir ett halsband av den istället. Min kusins son fick ocksåen sådan ring av oss när han döptes men då en mini klackring.... Wilma fick också en pall med Nalle Puh och hans vänner målade på sittsen, bredvid står hennes dopdatum på "träpinnarna" mellan benen på pallen står födelsedag, klockslag, vikt och längd. Detta var dom två presenter somvi fastnade mest för....
Petra
Angelicas dop gick av stapeln för några veckor sedan och hon fick förstås underbara gåvor, b la en handmålad doptavla där det står vikt, längd, tid, datum samt hennes namn på. Ett annat tips kan vara att ge ett vackert smyckeskrin med barnets namn ingraverat.
Emil fick ett dop-träd till trädgården av min syster och svåger. Ett litet träd som inte blir större än att det går att flytta med om vi skulle flytta härifrån. Det tycker jag ären fin gåva.
Kolla www.unicef.se
Fina presenter som dessutom hjälper barn som har det svårt!
Min Emma har dop imorrn och av min mamma så fick hon en bok som handlar om henne + mej,pappan,katten*skrattar* min mamma &pappa.
Den e handbunden och jättemysig! Gå in på www.favoritboken.se
Lycka till!!!
Tack alla för de "braiga" förslagen! Nu gäller det bara att komma överens...
min systerson fick ett fadderbarn i doppresent... hmmm... det lät ju, men alltså hade en gäst skaffat ett fadderbarn i hans namn...
Så fint med fadderbarnet!! Smart, barnet får ju många prylar ändå.
Jag var på dop för min guddotter i förra veckan och letade länge efter en perfekt present. (hade nästan bestämt mig för ett smycke eller nåt) Hittade till slut på internet www.sagofabriken.com , ett företag som gör helt skräddarsydda barnböcker. Jag hittade två olika böcker som var perfekta för Stina, och jag fick vara med i boken också
Dessutom fick jag hem den nästa dag eftersom jag hade bråttom. Ett tips, föräldrarna blev jätteglada.
Min son fick ett halsband med en liten id-bricka från Halbergsguld där det står hans namn och personnummer. Det fick han av sin mobror och hans sambo som oxå höll honom till dopet.
Vi fick en stor stor spargris i porslin med Johannas namn och födelsedatum målat på. Jättefin!
Vår doter fick ett "faddersyskon". Andra barn får i Rädda Barnens regi hjälp att överleva. Det var den bästa och mest bestående presenten av alla!!
Alla förslag har varit jättebra, men vi slog till på en teddybjörn, vilken har en tröja där det är broderat namn och födelsedatum (från nallegram.se). Detta tips upphämtade jag från en annan tråd!
Emellertid har jag fått så bra förslag härifrån, så julklappar och födelsedagar är ordnade för kommande år!
Dopet är nu på söndag, så det ska bli jättekul!