• Anonym (Ekonomisk)

Rekommendera en bank där vi kan ta ett privatlån!!!

Hej allihopa,

Jag och min sambo ska samla ihop billån och avbetalningar och söka ett privatlån på banken som löser bort allt det andra. På så vis får vi en lägre månadskostnad med större kontroll.

Det turliga i det hela är att vi flyttat till en annan stad och ska därför byta bank, för den vi hade var fristående. Så vi kan egentligen välja vilken bank som helst.

Vad jag förstår så hamnar räntan runt 7 % ??? Någon som är bra på sånt här och som anser detta vara en bra lösning? Vi har inget bolån och vi har inga andra ekonomiska problem. Vi klarar vardagen som den är idag, men har ganska lite pengar över, den här lösningen skulle göra att vi kan spara 2-3000 kr per månad!
    Det borde väl banken gilla?

• Svar på tråden Rekommendera en bank där vi kan ta ett privatlån!!!
  • TvåM

Vad handlar det om för summa?
    Är någon av er med i ett fack kan ni ju ta ett medlemslån.

• Chaplin

Om ni är med i facket, kolla upp möjligheten till medlemslån. Brukar vara bra villkor.

• Anonym (Ekonomisk)

Jag har ett LO-lån idag men det är jättedåligt, har sett privatlån med lägre ränta och bättre låneskydd...

Min sambo är inte fackligt ansluten och jag vill att han också ska stå med på lånet då han blivit av med sin betalningsanmärkning och det är en anledning till att vi gör det här. För jag har fått ta alla krediter och billån för han hade en idiotisk anmärkning...

Tack för tipset om medlemslån ändå

• aggexa

Om ni båda har jobb och fast inkomst så kommer de flesta banker bevilja er lån om ni lägger över era konton till dem.
    Jag gillar ju personligen Handelsbanken, de har oftast de förmånligaste lånen, såklart efter sedvanlig kreditprövning. Beviljar de inte er lån så har de all anledning att betvivla er batalningsförmåga och då har ni råd och kritik som ni bör ta till er av.

Anonym (Ekonomisk) skrev 2009-01-19 21:25:00 följande:

Hej allihopa, Jag och min sambo ska samla ihop billån och avbetalningar och söka ett privatlån på banken som löser bort allt det andra. På så vis får vi en lägre månadskostnad med större kontroll. Det turliga i det hela är att vi flyttat till en annan stad och ska därför byta bank, för den vi hade var fristående. Så vi kan egentligen välja vilken bank som helst. Vad jag förstår så hamnar räntan runt 7 % ??? Någon som är bra på sånt här och som anser detta vara en bra lösning? Vi har inget bolån och vi har inga andra ekonomiska problem. Vi klarar vardagen som den är idag, men har ganska lite pengar över, den här lösningen skulle göra att vi kan spara 2-3000 kr per månad! Det borde väl banken gilla?
  • Anonym (Ekonomisk)

Hannah76 skrev 2009-01-19 21:28:24 följande:

Gå runt till olika banker och se vart ni får bäst erbjudande.
    Ja, vi tänkte nog göra ungefär så, men det är alltid bra att veta lite innan så man vet om man ska fråga efter nåt särskilt, vissa saker berättar inte bankerna bara sådär rakt av... har själv varit med om det här med räntegaranti, det måst man själv be om när det börjar bli dags att skriva lån, det är inget som man informerar om på banken, inte den jag hade i alla fall.
  • Anonym (Ekonomisk)

Jag har hört att handelsbanken ska vara väldigt förstående och se till helheten på ekonomin. Jag gillar ju kalkyler och sånt så jag tänkte skriva ner allt och be dem räkna själva på vad det kan handla om.

aggexa skrev 2009-01-19 21:31:24 följande:
    Om ni båda har jobb och fast inkomst så kommer de flesta banker bevilja er lån om ni lägger över era konton till dem.Jag gillar ju personligen Handelsbanken, de har oftast de förmånligaste lånen, såklart efter sedvanlig kreditprövning. Beviljar de inte er lån så har de all anledning att betvivla er batalningsförmåga och då har ni råd och kritik som ni bör ta till er av.Anonym (Ekonomisk) skrev 2009-01-19 21:25:00 följande:
  • Anonym (Ekonomisk)

Ungefär 300 000 kr, billån, csn, Ddator, tv, kamera, amex-kort

TvåM skrev 2009-01-19 21:26:35 följande:
    Vad handlar det om för summa?Är någon av er med i ett fack kan ni ju ta ett medlemslån.
  • Anonym (Ekonomisk)

Du det där var ju inte så tokigt för oss som faktiskt vill spara också!

deeeeee skrev 2009-01-19 21:33:38 följande:
    JAK medlemmsbank
Svar på tråden Rekommendera en bank där vi kan ta ett privatlån!!!