• SunEtt

Avbeställningsskydd för graviditet?

Hej,

Jag och min man försöker skaffa barn och eventuellt blir det att vi får göra IVF i slutet av året.

Nu har vi blivit erbjudna att få följa med på en långresa under jul och nyår, och bokningen ska göras så snart som möjligt...

Vet någon ifall det finns avbeställningsskydd som täcker graviditet? När jag försökt läsa i villkoren för hemförsäkringen så verkar det iaf inte som att det avbeställningsskydd som ingår där innefattar graviditeter.

• Svar på tråden Avbeställningsskydd för graviditet?
  • hotten

om ni gör ivf i slutet av året (typ okt-dec?) å så kan ni ju följa med på resan oavsett? just den månaden kan ni ju ha uppehåll i fall det inte blivit nått innan det dessutom kanske uppehåll inte behövs ens ? (jag hade själv sprutor mm med mig på resan ifall jag skulle börja ta dem redan där)

det skall finnas någon special avbeställningskydd som gör att man får boka av utan andledning, men de allra flesta avb skydd ger dig inte rätt till det. deccutom kan det bli problem för de övriga resenärerna om du har annat avbeställningskydd än de..

om du är gravid eller inte har inte med saken att göra det hindrar dig inte ifrån att resa.

• SunEtt

Det är bara det att jag känner mig lite nojjig och orolig för att resa OM jag nu skulle lyckas bli gravid. Tror det är lätt att bli sådan när man försökt länge, att man lixom inte vill riskera något...

Svar på tråden Avbeställningsskydd för graviditet?