• Suell

Filt som skydd över barnvagnar

Varför är det så många som hänger över filtar över sina barnvagnar ex på promenader.Får inte barnen syrebrist? Kan man inte inse att man köpt fel vagn då man blir tvungen att hänga över en filt.VArför inte köpa en ombonad vagn istället.
    Idag såg jag t.om en som gick och bar ett babyskydd till BVC med en tjock filt helt täckt över barnet.
    Ok en tunn filt ev vid ev sol (ej helt täckt)
    Nu när det är kallt är det riktigt tjocka filtar som täcker babyn helt.
    Själv får jag kvävningskänslor bara jag ser det

• Svar på tråden Filt som skydd över barnvagnar
  • Diwa

fast små barn slutar andas om de får vind i ansiktet

själv blir jag störd när jag ser mammor komma med barnen framåtvända med vinden rakt i ansiktet och man ser hur de kippar efter andan, och samma när de bär barnen i bilstolarna

~*~Vitiis nemo sine nascitur~*~
  • Leos och Vincents mamma

Vi hänger en tunn filt över vagnen när sonen ska sova, han har svårt att somna annars ibland, för då vill han titta på allting. Så fort vi hänger för filten så somnar han o då tar vi bort den direkt.

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Cia o krabaten

Filten täcker väl inte hela öppningen, oftast blir det luft vid sidorna.
    Jag täcker för ffa babyskyddet när jag bär in från bilen till dagis, hem eller BVC eller vad det nu må vara.
    Tänk att komma från att sova gott i en varm bil ut i snöstorm!
    Vad gör det då med en filt över i en minut?

• Suell

Alltså jag syftar på de som lägger filten så de i princip täcker hela öppningen under en promenad. Inte en kort stund och då det är som tillfälligt skydd mot sol eller snöstorm.

• Lejonmamman

det är väl inte så stor risk för syrebrist men dock att det blir för varmt på sommaren!
    Läkare varnade för filt på sufletten i somras, temperaturen kan stiga oerhört om det inte får fläkta lite...

• BymBym

Gallerfilten är ett hett tips annars Skydd mot snö och blåste men inte heltäckande...

Svar på tråden Filt som skydd över barnvagnar