Gravid i v.29 med nr 2, har panikångest för att få en till prematur. HJÄLP!
Jag födde min son i v.33+4. Han är nu 2½ och som vilket barn som helst. Men han var rätt dålig när han föddes. Han hade svårt med andningen och fick ligga på neo i 3 veckor. Sen hade vi hemsjukvård i 3 veckor eftersom han inte ville äta. Kämpade på med pump/amning men han gick inte upp i vikt! Till slut fick jag en post traumatisk stress/ångestreaktion. Jag sov och åt inte på 2 dygn, bara gick runt runt i lägenheten. Det slutade med att han fick ersättning och sen släppte allt och jag har mått bra sen dess.
Men nu när jag är gravid igen har ångesten sakta kommit smygande. Igår fick jag veta att jag har GBS i urinen som kan orsaka prematur vattenagång, dvs exakt det som hände förra gången. Så nu har jag fått en liknande ångestreaktion som när min son var nyfödd. Ska få pencillin nu under dagen. Men jag kan absolut inte sova och blir inte av med ångesten. Går bara fram och tillbaka på vardagsrumsmattan. Är så rädd att ångesten inte kommer släppa fram till förlossningen och att den skadar bebisen i magen...
Jag vet inte vart jag vill komma med detta inlägg. Undrar bara om det finns någon annan med liknande erfarenhet som kan stötta? Vet bara inte vart jag ska ta vägen just nu...