• Mangesfru

    Vi som har barn som är födda 29-09-07 del 5

    Här kommer del fem i vår tråd!
    Säg till om någon ska läggas till.

    Här är vi som är aktiva i denna tråd:
    Cammie - Ronja kl 00.45 - Västervik
    Lil sis - Gustaf 03.53 - Karlstad
    Solstrålen8 - Elin 03.55 - Segerstad
    BlueYee - Alwin 07,28 - katrineholm
    englaa - tindra 09.58 - Karlstad
    MAGU - Mio 11,52 - Järna
    ninni07 - Neo 15.28 - Hultsfred
    April 99- Edwin 17.05- Mölndal (snart Gråbo)
    Annaer- Roja 21.45 - Ljusdal
    Mangesfru - Vilja 22.35 - Kalmar

    Barn födda 30 september
    Ällvira - Gustaf 00.31 - Västerhaninge
    santanas - Jesper 19.58 - Olshammar, utanför Askersund

    Nya är alltid välkomna till denna tråd!
    Hojta bara till så får ni oxå vara med på listan.

  • Svar på tråden Vi som har barn som är födda 29-09-07 del 5
  • Cammmie

    Bra att du va duktig att göra en till tråd...
    Funkar ju kanon..
    Jag har inte varit så flitig i denna tråd men kanske ska börja med det nu igen.. hihihi.....

    Ronja har utvecklas massa säger massa ord varje dag.. Kommer även nya ord hela tiden.. går på pottan o bajsar varje dag o säger till innan.. känns jätteskönt...

    Hur är det med era älsklingar?

  • santanas

    Cammmie: Vad duktig Ronja är!! Tror tjejer rent generellt är tidigare än pojkar på många saker. Jesper förstår massor av saker och instruktioner men tyvärr förstår inte vi riktigt hans ord än mer än de vanliga som mamma pappa, titta, "nåna" (tror det är låna. Däremot pratar han nästan oavbrutet.
    Pottan har vi inte heller börjat med, har alla ni andra gjort det? Just nu har han en släng av någon maghistoria utan att vara sjuk mer än i magen. Har vi haft otur så har det varit spridning över hela ryggen ända upp i hårfästet. Inte kul kan jag säga.

  • Ällvira

    Hej hej i nya tråden!
    Cammie; Jag håller med om att Ronja är duktig som redan går på pottan! Gustaf har inte ro att sitta still en halv minut ens på pottan. Han sitter där och säger "ssss" sen springer han iväg. Samma sak då det gäller böcker/läsning´: ingen ro där alls. Han kan liksom inte sitta still.

    Santanas: Krya på er!

  • Cammmie

    Ronja började gå på pottan innan hon fylde ett.....

  • BlueYee

    Alwin går inte på pottan. Vi har inte ens testat än :)

  • solstrålen8

    Här är det dåligt med att sitta på pottan. Eliin har ingen ro att sitta där. Verkar inte alls mogen för det!!
    Det kommer när det kommer....
    Trevlig helg allihop!!

  • Ällvira

    Har legat däckat i influensa nu sen i onsdags kväll. Fy vad sjuk man blir! Idag är första dagen jag kan vara uppe. Har svårt för att bli servad hela tiden men man har inget val. Än så länge är det bara jag i familjen som fått det. Gustaf har gett mig blöta pussar och jag har tänkt att det är väl oundvikligt att han får det. De flesta på jobbet har haft det i omgångar.

    Hur har ni det? Någon flunsa hos er? Hoppas ni slipper!

  • Cammmie

    Ronja va sjuk för drygt 1 ½ vecka sen... Nu är hon förkyld o feber igen... jobbigt.... Så inget dagis imorn här inte...

  • englaa

    tindra sitter gärna på pottan...Funkar utmärkt som en pall tycker hon, inte mer än så.
    Däremot härmar hon sin pappa när han kissar :) Hon tar upp toa locken, drar upp tröjan o putar ut magen så mycket hon kan, pillar lite i naveln fäller ner toa locket o sen är hon klar ;)


    Vackraste född 29/9-07
Svar på tråden Vi som har barn som är födda 29-09-07 del 5