TheFamily skrev 2009-01-20 09:39:01 följande:
Nån som rekommenderar mig att använda droppar också?..Vår lilla Svea 7,5 vecka ligger ofta och grymtar och sprattlar och ålar sig som en fisk flera timmar ibland. Jag är noga med att rapa henne efter varje måltid, och hon rapar ordentligt...Men känns ändå som om hon har så mycket gaser. Vill inte använda fisventil, då jag tror det kan reta ändtarmen...Vilka droppar ska man använda och hur mycket och när?...Och kan man bara börja själv eller måste man prata med
BVC??HJÄLP?
Du behöver inte prata med BVC för att börja ge droppar, men informera dem efteråt.
Minifom droppar ger man 10 droppar strax innan varje mål, vid ersättning kan man ge direkt i flaskan. Minifom gör så att bubblorna bryts ner och gaserna blir lättare att hantera. Prova med att skaka lite diskmedel och vatten så att det blir mycket bubblor, tillsätt några droppar Minifom så kan man inte längre få fram några bubblor! Men, vårt BVC har sagt att de ska sluta rekommendera Minifom då de lärde tvivlar på effekten.
De andra dropparna heter Semper Magdroppar, och ger magen en tåligare bakteriekultur, och det är väl de dropparna som rekommenderas mest nu. Dyra, men dryga. 5 droppar EN GÅNG om dagen, så de är ju lättare.
Dropparna fungerar ju alltså olika, så du får prova dig fram. Båda två köper du på Apoteket i kassan (de står i kylen)
Vi ger båda, och jag vågar inte riktigt sluta med nån av dem ännu, men min kille är bara tre månader än så länge :)
Lycka till