• StrawberryDaquiri

Vad äter man för nyttigt till kötbullar?

Nu börjar det närma sig slutet på månaden och min plånbok är precis som många andras den här tiden inte överfull. Försöker handla så lite som möjligt. Vi har massa köttbullar i frysen som min mamma lagat, känns onödigt och handla hem mat när dem ändå ligger där.

Är det någon som har nått tips på en rolig och halvnyttig maträtt med köttbullar? Finns det någon godsallad man kan göra till? Vi funderade på rödbetor och någonting men sen tog det stopp. Köttbullar och pasta går helt bort för jag äter inte pasta längre. Några tips? :)

• Svar på tråden Vad äter man för nyttigt till kötbullar?
  • Maddizen

potatis

(¯`°?.¸ ღ♥ Karl-Casper 060516 Theo 080722 ♥ღ¸.?°¯)
  • luzorsus

spenat äter alltid storasyrran till köttbullar.....stuvad eller hackad spenat.Blandat med lite vitlök.

gör en köttbullswok på de grönsaker du har hemma, halverade köttbullar, ev nudlar i, elel rpasta oxå om man vill.

• Birgitta2

potatis, gräddsås, lingon och sallad. Rödbetor? Till köttbullar?

• Fonzan

vi brukar äta köttbullar, makaroner/potatis, brunsås, lingonsylt,broccoli, rivna morötter mm

• mosterYster

Färska, kokta, tärnade rödbetor med smulad fetaost eller getost, hackad lök, pressad vitlök och svartpeppar. Blanda samman allt och bind med lite olja och/eller gräddfil/cr fr. Mmm vad gott!

• elektra1

potatis och brunsås och lingonsylt. Det godaste till köttbullar.

(förutom min farmors stuvade makaroner)

• raggarbruttan

potatismos och brunsås som du gör själv....allt ska ju göras hemma inget pulvermos

• Hädvigg

tomatris (tomatkross, röd lök, kryddor och ris)

Grönsakswok med fullkornsnudlar

• Agoo

Precis som luzorsus rekommenserar jag Quinoa.
    Ngn grönsallad till och kanske tzatziki? den kalla såsen passar ju till det mesta

• Tiddlan

Säger som xenis, bulgur med salsasås, blir även gott med rösti och salsasås till köttbullar.

Svar på tråden Vad äter man för nyttigt till kötbullar?