• Lilloscar

Hur ofta sover era 6 månaders bebisar på dagen?

Min 6 månaders bebis sover 2-3 ggr på dagen, 1-2 timmar per omgång tills han lägger sig för natten (sover ej en hel natt, dock!)

• Svar på tråden Hur ofta sover era 6 månaders bebisar på dagen?
  • Gravidgrodan

Nu är ju min kille 8 månader men han sover fortf 2-3ggr per dag ca 1-1 1/2 timme per stöt. Och nej han sover inte hela nätter han heller :( Detta sovmönster har han haft i flera månader nu.

• MissGirlie81

Min son (6mån idag) sover 1,5-2timmar 1gång per dag ,ca kl 12-14.00.. Vaknar vid 7.30 på morgonen och så blir det nattning vid 20.00..
    Haft så här i 2v nu och sover bättre på nätterna nu=) Tidigare sov han 1timme innan lunch och 1-2timmar vid 14.00 och vaknade då en massa massa ggr hela nätterna, var och varannan timme! Han vaknar iofs fortfarande några ggr / natt men inte i närheten lika ofta. Skönt!

• Lilloscar

MissGirlie81 skrev 2009-01-20 10:04:59 följande:

Min son (6mån idag) sover 1,5-2timmar 1gång per dag ,ca kl 12-14.00.. Vaknar vid 7.30 på morgonen och så blir det nattning vid 20.00.. Haft så här i 2v nu och sover bättre på nätterna nu=) Tidigare sov han 1timme innan lunch och 1-2timmar vid 14.00 och vaknade då en massa massa ggr hela nätterna, var och varannan timme! Han vaknar iofs fortfarande några ggr / natt men inte i närheten lika ofta. Skönt!
    Så det kan vara därför min son inte sover bra på nätterna... Men det är så svårt att hålla honom vaken på dagarna.. han blir så gnällig då.. önskar att han sov mindre på dagen.. det kanske förändras med tiden..
  • caspersmamma 08

min son sover när han vill ibland från en kvart till 2tim
    han sover nästan hela natten brukar vakna vid 5tiden och vilja ha mat men somnar snabbt om igen och vaknar sen vid 930

• MissGirlie81

Ja det gäller ju att underhålla dom.. Inte det lättaste alltid=) När sover han sista gången inför natten? Kan ju vara värt att kanske skippa den? Hur ofta vaknar han på nätterna?

• Lilloscar

MissGirlie81 skrev 2009-01-20 10:37:57 följande:

Ja det gäller ju att underhålla dom.. Inte det lättaste alltid=) När sover han sista gången inför natten? Kan ju vara värt att kanske skippa den? Hur ofta vaknar han på nätterna?
    vanligtvis sover han för natten allt mellan 20 och 22 och vaknar för dagen 8:30. Om vi har en bra natt, som inatt, så vaknar han 4 ggr. Då vill han somna om men vet inte hur, så jag geer tutten ibland och så slocknar han direkt.. Han sover ganska orolig fr o m tre på natten.. han bökar mkt i sängen (sover i egen säng). Barnmorskan tror att han bearbetar mkt på nätterna då han är så aktiv på dagarna. Han började krypa helt och ställa sig mot möbler redan han var 5 månader..
    Dåliga nätter vaknar han nästan varje timme och är orolig..
    Vet inte vad jag ska göra.. han äter tre måltider på dan och välling innan läggdags, så hungrig är han inte..
    Hur sover din på nätterna?
  • Lilloscar

solstrålen 76 skrev 2009-01-20 10:37:03 följande:

min son sover när han vill ibland från en kvart till 2tim han sover nästan hela natten brukar vakna vid 5tiden och vilja ha mat men somnar snabbt om igen och vaknar sen vid 930
    Du ska skatta dig lycklig med en sån ängel som sover så bra på nätterna
  • MissGirlie81

Som här då.. I typ 2månader vaknade han nästan varje timme, testade vara mjölkfri o sånt eftersom han helammas, men inget hjälpe. Men nu så sover han oroligt fram till 23, vaknar 2-4ggr tills då och sedan 1gång kl3, nästa gång vid 6 och så vaknar han för dagen vid 7-7.30. Inatt vaknade han vid 1 istället för kl3.. Vi lägger honom i egen säng på kvällen en då han vaknar där vid 3 så sover han mellan oss efter det.

Tänk va olika det kan vara! Vi får hoppas att vi får det enklare med något annat i framtid istället=) Men detta problem löser sig nog snart hoppas jag, det är ju så mycket som händer i barnens liv som din bvc säger..

• MajaMärta

Han sover 3 gånger per dag, oftast en halvtimme men ibland mer. Idag blev det faktiskt drygt en timme, på promenad innan lunch!

• Lilloscar

MissGirlie81 skrev 2009-01-20 11:45:40 följande:

Som här då.. I typ 2månader vaknade han nästan varje timme, testade vara mjölkfri o sånt eftersom han helammas, men inget hjälpe. Men nu så sover han oroligt fram till 23, vaknar 2-4ggr tills då och sedan 1gång kl3, nästa gång vid 6 och så vaknar han för dagen vid 7-7.30. Inatt vaknade han vid 1 istället för kl3.. Vi lägger honom i egen säng på kvällen en då han vaknar där vid 3 så sover han mellan oss efter det. Tänk va olika det kan vara! Vi får hoppas att vi får det enklare med något annat i framtid istället=) Men detta problem löser sig nog snart hoppas jag, det är ju så mycket som händer i barnens liv som din bvc säger..
    Ja, då förstår du hur frustrerande det kan vara ibland. Jag tycker mest snd om honom och önskar att han lär sig att sova gott, för hans egen skull..
    Hoppas verkligen att det vänder sig för min och din del snart och givetvis för alla föräldrar som har det lite kämpigt på nätterna
Svar på tråden Hur ofta sover era 6 månaders bebisar på dagen?